برگزیدگان نخستین جشنواره خوشنویسی استانی معرفی شدند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان گفت: برندگان نخستین جشنواره خوشنویسی استان زیر بیست سال مریوان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید محمودی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان و دبیر جشنواره در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خوشنویسی زیر یست سال مریوان اظهار کرد: ۵۴ اثر خوشنویسی از شهر‌های مریوان، سروآباد، سنندج، دیواندرە و قروە به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی خوشنویسی زیر بیست سال مریوان ارسال شد.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعداد‌های زیر ۲۰ سال، آشنایی جوانان و نوجوانان خوشنویس با اساتید تراز اول کشور و معرفی هنر خوشنویسی به آحاد جامعه است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان اضافه کرد: شادمان بردافکن از شهر مریوان رتبه اول را به دست آورد، شکیب نقی پوریان از سنندج رتبه دوم را به خود اختصاص داد و عبدالباسط سعدی از مریوان رتبه سوم را کسب کرد.

دبیر نخستین جشنواره خوشنویسی استانی زیر بیست سال مریوان اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به هنر خوشنویسی از خانم ها اسرا عبدالهی،ژینا ادیب و ژوان رحمتی از مریوان که از سوی هیات داوران شایسته تجلیل شناخته شده بودند قدردانی شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان گفت: داوری جشنواره برعهده اساتید مطرح کشوری استادان علی شیرازی، یدالله کابلی، یادگار خیام، قادری و حسینی می‌باشد.

او اظهار کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت خوشنویسی موجود در مریوان و استان کردستان دوره بعدی این جشنواره بصورت سراسری برگزار شود.

در پایان مراسم اختتامیه جشنواره خوشنویسی از خوشنویسان جوان شرکت کننده یاسر محمدی از مریوان و ثمین عباسی از شهر قروه نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.