دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

برجسته‌ترین شعار مهدویت عدالت است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی به سهم خود برای اجرای عدالت راهبرد‌هایی دارد، گفت: از مهم‌ترین آن‌ها تکریم ارباب رجوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب چادگان با بیان اینکه یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین شعار‌های انبیا و اولیا برقراری عدالت بوده و برجسته‌ترین شعار مهدویت نیز عدالت است، گفت: عدالت اجتماعی که یکی از شاخه‌های عدالت است و از مهم‌ترین اموری است که قوام جامعه به آن است و این عدالت محقق نمی‌شود مگر با مبارزه همه جانبه با فساد و به یک تعبیر اجرای عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند و به همین خاطر است که یکی از وظایف همه دستگاه‌ها اصلاح بستر‌های فساد زا با نگاه کارشناسی و مبارزه با مفسدان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به سهم خود برای اجرای عدالت راهبرد‌هایی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها تکریم ارباب رجوع است و هر کسی با هر عنوانی (شاکی، متهم، کارشناس و...) وارد دستگاه قضایی می‌شود، باید تکریم شود؛ حتی کسی که جرم انجام داده و باید مجازات شود کسی حق توهین به او را ندارد.

وی عنوان کرد: راهبرد دیگری که قوه قضاییه در راستای اجرای عدالت پیگیری می‌کند، گسترش دادرسی الکترونیک است که گسترش این خدمت موجب می‌شود مردم به سهولت به خدمات قضایی دسترسی داشته و کار‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شده و از اطاله دادرسی جلوگیری به عمل آید.

اصفهانی تصریح کرد: راهبرد دیگر پیشرو بودن قوه قضاییه است و از همین جهت است که شاهد آن هستیم که اقدامات اجرایی دادستان‌ها در باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم بر اقدامات قضایی آن‌ها غلبه دارد و امروز مردم از دادستان‌ها توقع دارند در خصوص مسائلی که به نحوی با منافع همه مردم ارتباط دارد، مثل زمین خواری ها، تعرض و تجاوز به حریم بیت المال، تعرض به اراضی ملی، مسائل مربوط به محیط زیست و... فعالانه ورود کرده و از حق آن‌ها دفاع کنند که این نشانگر تعدد وظایف و سنگینی مسئولیت دادستانی است.

وی در پایان مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌ها را از دیگر راهبرد‌های قوه قضاییه در راستای تحقق عدالت برشمرد و اظهار کرد: تجربه نشان داده است هر جایی که مردم را در کار‌ها مشارکت دادیم موفق بودیم و هر جایی که مردم را کنار گذاشتیم، شکست خوردیم و دستگاه قضایی هم به دنبال همین راهبرد است تا از مردم عزیز در همه امور کمک بگیرد و دستگاه قضایی در همین رابطه سامانه‌هایی مثل سامانه جامع ارتباطات مردمی (سجام) ایجاد کرده است که مردم می‌توانند از طریق این سامانه تخلفات و فساد‌هایی که در دستگاه‌ها وجود دارد را گزارش کنند.

در پایان این مراسم با اعطای حکمی اسماعیل مومه وند به عنوان دادستان عمومی و انقلاب چادگان معرفی شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.