خلیج فارس امروز و فردا مواج است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت:امروز و فردا به تناوب در ساعاتی از بعدازظهر تا شب، به علت سرعت وزش باد شمال غربی دریا مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا راستگو معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه ۳ و ۴ آبان) به تناوب در ساعاتی از بعدازظهر تا شب، شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی ساحل و دریا، به‌ویژه در مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی استان فراهم است که در پی آن افزایش تلاطم دریا در این مناطق پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه، این شرایط باعث اختلال موقت در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس می‌شود، ادامه داد: دریانوردان باید آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از تردد‌های دریایی غیرضروری خودداری کنند.

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی بوشهر تا فردا

آسمان استان بوشهر تا فردا، صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد پیش‎بینی شده است.

جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب در قسمت‌های مرکزی و جنوبی ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی ۱۴ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۲۲: ۰۵، مد اول ساعت ۱۱:۰۵، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۵ و مد دوم ساعت ۲۲:۱۵ خواهد بود.

در شبانه روز گذشته کنگان با ۳۷ و بندر امام حسن با ۱۷ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.