واقعیت‌های سهمیه ایثارگران در کنکور/ امسال ۱۳ داوطلب شاهد بدون استفاده از سهمیه، رتبه زیر ۱۰۰ گرفتند

طبق اعلام رسمی سازمان سنجش در کنکور امسال، ۱۳ نفر از داوطلبان شاهد و ایثارگر بدون استفاده از سهمیه، موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری شده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در روز‌های گذشته تصاویری با تیتر «کارنامه‌های عجیب پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی در کنکور ۱۴۰۰ با استفاده از سهمیه ایثارگران» در فضای مجازی منتشر شد و مخاطبان شبکه‌های مجازی واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن داشتند.

نتیجه تحقیق و «رد یک شبهه رسانه‌ای» در فضای مجازی است که اعمال «۷۰ درصد حد نصاب علمی برای همه داوطلبان شاهد و ایثارگر» در آزمون سراسری نادیده گرفته است.

واقعیت‌های سهمیه ایثارگران در کنکور/ امسال ۱۳ داوطلب شاهد بدون استفاده از سهمیه، رتبه زیر ۱۰۰ گرفتند

از دیدگاه حقوقی، ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به صراحت می‌گوید: کسب حداقل ۷۰ درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی الزامی است و داوطبان شاهد و ایثارگر باید ۷۰ درصد رتبه علمی آخرین نفر پذیرفته شده آزاد را کسب کنند تا استفاده از سهمیه ایثارگری برای آنان امکان‌پذیر باشد.

واقعیت‌های سهمیه ایثارگران در کنکور/ امسال ۱۳ داوطلب شاهد بدون استفاده از سهمیه، رتبه زیر ۱۰۰ گرفتند

درباره موضوع گزارش، منابع آگاه در سازمان سنجش تأیید کردند که قانون ۷۰ درصد تراز علمی، برای همه ایثارگران بلااستثنا اعمال شده و اکثر ایثارگران بیش از ۷۵ درصد آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کرده‌اند.

اما واقعیت چیست؟

طبق اعلام رسمی سازمان سنجش در کنکور امسال، ۱۳ نفر از داوطلبان شاهد و ایثارگر بدون استفاده از سهمیه، موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری شده‌اند. از این تعداد ۶ نفر در رشته پزشکی قبول شده‌اند. در پنج سال گذشته هم ۱۰۵ نفر به همین منوال (عدم احتساب سهمیه) در جمع رتبه‌های دو رقمی کنکور قرار گرفته‌اند.

نکته قابل تامل دیگر آن که طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی گذشته، تعداد ممتازین شاهد و ایثارگر در مقطع دکتری، ۲ درصد نسبت به سایر دانشجویان بیشتر بوده و بنا به اعلام وزارت بهداشت، از ۱۴ هزار شرکت کننده دوره دستیاری پزشکی، ۱۰ نفر برگزیده شدند که ۲ نفر از آن‌ها، دانشجوی پرتلاش ایثارگر بودند که در یک رقابت علمی کاملاً آزاد، حائز رتبه برتر شدند.

 شواهد و قرائن نشان می‌دهد با نزدیک شدن به زمان بازنگری سهمیه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی این گونه بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای در جامعه صورت می‌گیرد و انتشار تصاویر غیرواقعی و جعلی همراه با بازنمایی منفی از حقوق قانونی جامعه ایثارگری، با زمینه‌ها و رویکرد‌های غالباً سیاسی و صنفی صورت می‌گیرد که در جای خود نیازمند تبیین و تفسیر و پیگیری حقوقی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی بدبختتتت
۱۴:۲۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
من دیگه دارم عقلمو از دست میدم شاگرد زرنگای کلاس نتونستند فرهنگیان بیارند ولی یکی از همکلاسیام رتبهش با سهمیه ۵ از ۳۰هزار اومد ۵ هزار شد قبول شد من چطور قبول بشم از طرفی رقابت خیلی سخت شده تازه کنکور رو هم هی دارند تغییر میدن اگه بخوام برای سال بعد بمونم باید به خاطر سربازی پیام نوری چیزی ثبت نام کنم اگه قبول نشدم چی این چه وضعشه کلی درس بخونی تلاش کنی آخرش یه نفر به راحتی قبول بشه. معلوم نیست اصلا تعدادشون چند نفره خداییاااااا چرااا دوست دارم خودمو از این زندگی ناعادلانه خلاص کنم
Iran (Islamic Republic of)
کنگ فاتح
۲۳:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
دوست عزیز برای زندگی بهتر لازم نیست پزشک بشیم اینجا انقد ثروت است که اگه به من و شما بدن قریب به اتفاق میتونین بهترین دانشگاه های جهان مدرک بخیریم قرار نبود حداقل ها در این کشور نباشه ارزوهامون همه به باد رفت اینجا چین یا هند با جمیعت ملیاردی نیست نیست که اینقدر نداشته هامون زیاد است این بحث ها به نتیجه نمیرسه ادم هایی که از باارزش ترین سرمایشون برای ارمان های والای انسانی گذاشتند را بیشتر اذیت نکنیم بنده استاد دانشگاهم همین الان صندلی میفروشند نمره میفروشن سوال فروشی هست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
به عنوان یک فرزند شاهد فقط میتونم بگم سهمیه دادن به این صورت به امثال من دوستی خاله خرسست و بی عدالتی محض
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۵:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
ای خدا کنه ازش نخورن
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۰۸:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
تمامی سهمیه ها بی عدالتی است چرا فکر می کنید کسی که‌منطقه یک زندگی می کنه وضع مالیش خوبه و می تونه کلاسهای مختلف و معلمان خوب استفاده کنه اتفاقا بعضی از مناطق دو و سه خیلی وضع مالشون بهتر از ماست. در مناطق یک با مشکلات مختلف مالی مردم دست و پنجه نرم می کنند اجاره منزل بالا و ...فقط چون تمام خانواده اینجا زندگی می کنند و محل کارشون اینجاست در اینجا هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
واقعا شرم آور هست چرا کسی که سواد ندارد فقط بخاطر پدر اش باید بره پزشگ بشود کارمند بشود فقط با سهمیه این چه قانون ظالمی هست. اگر واقعا دولت دلش برای جانبازان می‌سوزد چرا مستمری شان را به حداقل حقوق نمی رسانند
Iran (Islamic Republic of)
یه کنکوری
۱۶:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این سهمیه هاواینکه این بچه هاازخانوادشون مراقب وپرستاری میکنن به بقیه هیچ ربطی نداره بله اونهاهم پدرومادراشون بسیارقابل احتراماامامیتونن به یه روش دیگه ای بهشون کمک کنن برای مثال کمک مالی یااینکه پرستاررایگان داشته باشن پدرهاشون رفتن جنگیدن بچه هاشون مگه چکارکردن که بایدمفت مفت برن دانشگاه هارونابودکنن ماخودمون یه همکلاسی داشتیم هیچی حالیش نبودبه عجیب ترین شکل رتبه۶۰۰۰اورداین ضایع وتباه کردن حق بقیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حساب کردی 2500 نفر ظرفیت 25 درصدند بعد گفتی چون 2500 نفر ایثارگر 25 درصد قبول میشن پس شانس 14 درصده . خب کوچولو مگه همشون میتونن 75 درصد نمره اخرین فرد رو کسب کنن تازه با وجود اینکه شرایط خانوادگی سختی هم دارند ؟ تعداد بسیار اندکیشون میتونن در ضمن اگر خالی بماند به سهمیه معمولی مناطق اضافه میشود . گفتی 2000 نفر تو مجموع منطقه 1 و 2 پذیرش اسن سه رشته رو دارن در صورتی که من خودم 1400 کنکوری بودم و داروسازی قبول شدم با رتبه 3200 یعنی بیش از 3200 نفر تو منطقه 1 و بیش از 4000 نفر منطقه 2 قبول میشن مجموعا حدود 8 هزار نفر با 3 هزار تا از منطقه 3 که میشه 11 هزار نفر و کل ظرفیت هم که 12 هزار نفره یعنی 1000 نفر افراد دارای سهمیه 5 و 25 درصدی قبول میشن . حدود 5 6 درصد کل داوطلبان . تازه این هام صفر نیستند و 75 درصد نمذه اخرین فرد رو گرفتن . چه خوبه وقتی سوادی نداریم راجع به موضوعی اظهار نظر نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد
۱۶:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام علیکم ۲۶ سهمیه وجود دارد که ایثارگری یکی از آن ها هست با مناطق میشه حدودا بیست سهمیه اضافی
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۰۷:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
از کی کارنامه کنکور آبی رنگ شده؟؟؟ فوتوشاپه
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۹:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
عقل نداری دیگه چی کارت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۱:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
آخه وقتی برای فرزندان ایثارگران هم رتبه در سهمیه هم در منطقه زده میشه خوب مشخصه در منطقه کجا هستند. کسی بخصوص در سهمیه 5 درصدی پزشکی قبول میشه که رتبه منطقه اش هم عالی باشه.وگرنه سهمیه اصلا به دردش نمیخوره.بعضی ها سیاه نمایی میکنند.
در ضمن سهمیه مناطق خودش عین بی عدالتی هست.یکی در تهران با پول بابا و کلاس های انچنانی و مدارس رانتی تیز هوشان زمان دبیرستانش فکر میکنه تضییع نمی کنه حق دیگران رو که از یک سطح آموزش پایین بهره میبره.
بله سهمیه ها رو کلا حذف کنند مدارس کل کشور دولتی با امکانات برابر بستن کلاس های کنکوری بعد ازمون برقرار کنند در کل کشور به عدالت نزدیکتره این کار.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام آیا کارت ایثار ناپدری برای پسر تاثیری دارد یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۰۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
واقعا برای کسانی که این سطح از فکر را دارن و سهمیه را با پول مساوی میدونن باید تاسف خورد یعنی شما والدینتون براتون فقط جنبه مالی دارن که نبود پدر را با دادن پول بیشتر جبران کنند
ضمنا راههای زیادی برای استفاده شما فیلسوفان از سهمیه ایثارگری وجود داره ومیتونین از پدراتون مایه بزارین
درضمن اگه کمه اطلاعات داشتین ،متوجه میشدین دانشجویان نخبه بیشتر از جامعه ایثارگران هستند
برین اون بی سوادها را از سهمیه هیئت علمی و دانشجویان پولی پیدا کنین
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۱:۰۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام وقت شما بخیر
من میگم درسته شهدا رفتن جانبازها رفتن ولی نباید به هیچ وجه با علم کشور بازی کرد به جای اینکه در کنکور سهمیه بدن ماهی ۳ تومن حقوق بدن بهتون اما همینکه شما روزی ۹ ساعت پرستاری میکنی و نمیرسی و تلاش نمیکنی میدونی که چه ضرری به آینده کشور میرسه؟ اون بچه هایی که پدراشون جانباز نشدن و دارن از صبح تا غروب از پدر و مادرهای مریضشون نگهداری میکنن چی؟
سر علم کشور نباید بازی کرد درعوض حقوق رو افزایش بدن ولی ابنجوری سطح علمی خود گشور پایین میاد
پدر شما شهید شدن که حق بچه هایی که از همه چیز گذشتن و درس خوندن ضایع بشه؟ خودتون وجدانتون میزاره که یک صفر از صفرهای کارنامتون پاک بشه؟ درود برشرف اون خانواده های ایثارگری که از سهمیه هاشون استفاده نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۱:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اخه دوست گل من گریم طرف قول شد یهو نمیره مریض ببینه و پول در بیاره که .... این دوستان و حتی عادی ها و هم سهمیه علمی ها اینقدر باید ازمونبگذرونن که نگووو و نپرس.... تهش هم میرن بیمارستان و از 10 تا رزدنت به قول خودشون 6 تاش انصراف میده . ینی مغز طرف نمیکشه . شما نگران نباش چه این سهمیه چه عادی هر کی بیاد پزشکی اگه توانایی ذهنی و بدنی نداشته باشه به اخر مسیر نمیرسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من با تمام احترامی که به خانواده شهدا و ایثارگران دارم ولی کاملا مخالف سهمیه کنکور بخصوص در رشته مهم پزشکی هستم دولت اگه قصد حمایت از این عزیزان رو داره هزار تا راه هست اینکه سلامت مردم رو بازیچه قرار بدید کاملا اشتباهه روز قیامت خودتون شرمنده همین شهدا خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
با عرض سلام خدمت خوانندگان این متن.
دوستان من! سهمیه ای ها تعدادشون اونقدری که فکر می کنین زیاد نیست خیلی هاشون رشته های دیگه ای خوندن سالیان قبل و الان دارن کنکور ارشد به بالا میدن.خیلی هاشون اصن تجربی نیستن که بخوان پزشکی قبول شن.درثانی اگه هم زیاد بودن نگران نباشین چون ظرفیت پذیرش پزشکی رفته بالا حدود ۳۰۰۰ نفر:اگه هم همه سهمیه ای امسال کنکور تجربی بدن و پزشکی قبول شن بازم ۳۰۰۰ نفر نمیشن.امسال بازی بازی اراده و کوشش و پشتکار هست.کتاب کنکوری و کلاس خصوصی خوبه و تاثیر گذار اما خیلی کم.بیش از ۹۰درصد پشتکار ،نظم و دقت در خوانش متون درسی نیاز هست.برید تلاش کنید. معلم خصوصی ها و نویسندگان کتاب کنکور و خیلی از این موارد دنبال کسب خودشون هستن و می خوان با ایجاد نگرانی کاذب،شما رو بترسونن و با سوپرمن نشون دادن خودشون جیب شمارو بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بنده نسبت به هر کسی که رفته برای زندگی امروز ما جنگیده کمال سپاس گزاری را دارم ولی خواهش می کنم همان عزیزانی که اون موقع برای ما ها رفتند الان بیان و از این سهمیه هایی که در زمینه مدرسه ، کنکور ،دانشگاه ،کار و زندگی خود و فرزندانشان از دولت می گیرند صرف نظر کنند و به جای آن دولت فقط از طریق کمک های مالی به شما عزیزان اقدام کند.ما هم از این که از این سهمیه ها برای خود و خانواده عزیزتان گذشت می کنید سپاس گزاریم و از خداوند منان خیر دنیا و آخرت را برای خود و خانواده تان خواستاریم.
Japan
رضا
۲۳:۰۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
پدرم يك جانبازن ٥٥ درصد هستند و از كار افتاده
وقتي كه به سن بلوغ رسيدم تا اين لحظه روزانه ٩ ساعت فقط داشتم پرستاري ميكردم
شما به من بگيد با كدوم منطقي كسي كه متوسط ٩ ساعت روزانه كمتر از بقيه درس ميخونه ميتونه به پاي بقيه برسه؟
كسي كه روزانه ٩ ساعت از ساير كنكوريا عقب تره چه شانسي براي قبولي داره؟
از نظر من سهميه هست كه سبب جبران فرصت هاي از دست رفته ميشه
سهميه هست كه باعث ميشه داوطلب منطقه محروم با داوطب تهران در بهترين امكانات يكسان ازمون نده
سهميه هست كه باعث ميشه مني كه ٩ ساعت از بقيه عقب ترم بتونم با افراد مشابه خودم ازمون بدم بخدا اگر ساير داوطلبان از صفر شروع ميكنند من و امثال من از منفي ٤٠ شروع ميكنيم اينقدر كه در زندگيامون چالش داريم
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۷:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عجب، یعنی تو خونتون فقط تو پرستاری؟ مادری خواهری و... نیستند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۱۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خدا اجر پدرتون و خودتون رو بده ما خیلی محتاج شماییم ولی خب نمیشه که مهندسی ها و. پزشکی هارو به افراد بیسواد داد جان مال آیندگان دست ایناست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سلام و عرض خسته نباشید
ببخشید هدف رشته و دانشگاه خوب اینه که افراد خوب و برگزیده رو انتخاب کنه با عرض معذرت خودتون میگید روزانه ۹ ساعت عقب هستید خب مشخصا ویژگی های علمی بقیه از شما بیشتره پس اگه شما جای اون برید قطعا در حق اون اجحاف میشه اگه بر اساس اون رشته و دانشگاه تعیین میشه منم میرم تا شب کار میکنم هم پول در میارم میگیم خب من که خیلی از بقیه عقبم پس باید برم بهترین دانشگاه این دلیل منطقی و محکمه پسند نیست! لطفا ثبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۱:۵۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
درپاسخ به دوستي كه نوشتند شما همين يك نفري بايد بگم خير من يك نفر نيستم ولي سهم من از نگهداري متوسط ٩ ساعت ميشه باقي رو مادرم نگهداري ميكنند
در پاسخ به دوستي كه فرمودند سطح علمي گزيني و… بايد بگم پس اگر ايده ي شما درسته ما نبايد سهميه مناطق محروم داشته باشيم و دانشگاه رو بايد كلا بديم به پولدار هاي استان تهران چون اونها كلاس هاي خصوصي و مدارس شديدا بهتري ميرن و قطعا سطح علميشون از اكثريت جامعه بالاتره كه خب طبق حرف شما دانشگاه فقط براي ثروتمندانه چون سطخ علميشون خوبه مناطق محروم و ايثارگر و…. نبايد درس بخونند
درضمن دعوتتون ميكنم بريد وجود همين سهميه ي ايثارگران در بهترين دانشگاه هاي دنيا هم ببينيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شما که راست میگی !؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حتی حمایتها هم در طول تحصیل ادامه داره... ستاد حمایت دارن که دروسی که افتادن رو حذف میکنه و از مشروط شدن جلوگیری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
مگه غیر از این هستش که این افراد برای رضای خدا و برای کشور رفتن اگرم صدمه دیدن دارن پولشو میگیرن دیگه من سهمیه رو نمیفهم دختر خالم سه ساله پشت کنکوره حقه واقعا
بعد فرزندان این افراد که من براشون خییلی خیلی هم احترام قائلم باید بهترین دانشگاه ها قبول شن بهترین جاها استخدام شن بهترین خدمات رو داشته باشن
عدالت کجاست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۲:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
براي رضاي خدا رفتند ولي ديگه براي اين نرفتند كه ولشون كنيم به امون خدا قطعا اجر پدر و مادرتون هم با خداست ولي دليل نميشه شما اونها رو رها كنيد
دوما فرزند جانبازي كه روزي ٧،٨ ساعت از پدرش پرستاري ميكنه واقعا يكسانه با فرزند شما كه اين ميزان ساعت رو درس ميخونه و شما ميتوني با جون و دل تمام امكانات درسي رو براش فراهم كني؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من خودم بدون کلاس کنکور و حتی یک کتاب اضافه و بدون هیچ سهمیه ای دانشگاه تهران قبول شدم.
درک نمیکنم اونهایی که یک روز میگن مافیای کنکور، یک روز میگن کنکور سخته، یک روز میگن سهمیه ها زیاده. کلا دیوار کجه
اگر واقعا دنبال پیشرفت هستید راهش قوی شدنه، نه بهونه گرفتن. اگرچه بهتره سهمیه ای نباشه و مطمنا اون عزیزان هم خواست ما را درک می کنند، اما این سهمیه ها مانع ادم های قوی و لایق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سهمیه کلا باید برداشته شه. ما مخلص همه ایثارگران هستیم ولی قرار نیست آینده یک جونو به خاطر سهمیه نداشتن فدا بعضی دیگه کنن. در این مورد بی عدالتی تمامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بابا هر کی رفت جبهه خودش ثواب کرده
میخواسته نره
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۴۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خب اگر نميرفتن الان ٩٩ درصد صندلي دانشگاه براي سربازاي صدام بود و الان شما بجاي اينكه بنويسي ميخواست نره داشتي تميز كاري ميكردي خونه ي يكي از اين سربازان رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
به هر بی عدالتیه کسی که رتبش ۱۴۰۰۰شده چرا باید پزشک بشه مثلا در حالیکه یه فرد عادی با اون رتبه نهایتا بتونه پرستاری روزانه قبول شه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
پرستاری روزانه رتبه تا ۴۰۰۰ میخاد من دوستان خودم با ۲۰۰۰ رفتن پرستاری روزانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
همه سهمیه هارو حذف کنید و فقط به ایثارگران سهمیه مالی و سهمیه وام بدین.نه علمی.پزشکای درست حسابی که مهاجرت کردن رفتن.ما موندیم این دکترای قلابی سهمیه ای.بابا تورخدا بفکر جون مردم باشید اخه چقدر با همه چی شوخی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۴۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اگر معيار شما از سواد رتبه ي كنكوره پس نفر اول كنكور همون روز اول با مدرك ديپلم بايد دست به تيغ جراحي بزنه از طرفي اگر بازم معيار شما اين هست الان كشور هاي دنيا كه بدون كنكور هست رشته ي پزشكيشون پس دارن يك عده بي سواد در رشته پزشكي پرورش ميدن
France
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
این سهمیه ها پدر بچه ها در ورود به دانشگاه که درآورده هیچ ول کن هم نیستند حتی در نقل و انتقالات نیز تافته جدا بافته هستند تا کی تا چند نسل باید بسوزند کی این تبعیض ها تموم میشه کی این بی عدالتی ها تموم میشه بعضی از دوستان راست گفتند که اگه سهمیه ها چندان تاثیری نداره چرا بر نمی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
توی کل این سی و چند سالی که از جنگ میگذره این ۱۳ نفر فرزند ایثارگر فقط تونستم خودشون بدون سهمیه قبول بشن اگه راست باشه ببینید دانشگاههای دولتی رو کیا توش درس میخونن!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
توي متن خبر كاملا واضح نوشته در كنكور امسال ١٣ نفر دقت كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۳:۵۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
از چند نفر 13نفر نمیشه که قضاوت میلیونی کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من کاری به اون مطالب اینستاگرام ندارم دوست خودم پزشکی شبانه هم نمی‌آورد ولی تهران قبول شد با سهمیه 25 درصد
Japan
وضا كرمي
۲۳:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
رشته ي پزشكي دوره ي شبانه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دوره شبانه همون نوبت دوم هست که اغلب دانشگاه ها دارنش
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۱:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عزيز دل نوبت دوم در رشته ي پزشكي وجود نداره نيمسال دوم وجود داره كه از بهمن ميرن ولي رشته ي پزشكي فقط پرديس داره و روزانه و دانشگاه ازاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
فقط عدالت
من شخصه واسه تمام شهدا و جانبازان احترام زیادی دارم ولی اونا هم برا مملکتشون رفتن نه واسه بچه هاشون پس باید هیچ فرقی بین ی نفر عادی و فرزند شهید نباشه این جوری کسی که واقعا حقش نیس جای کسی که استعداد داره رو میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۴۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوست عزيز تو كنكور سهميه هايي هست كه اونو به سمت عدالت ببره و يك دانش اموز روستايي با دانش اموز تهراني يكسان ازمون نده و سهميه هايي هست كه فرزند جانبازي كه روزي ٧،٨ ساعت پرستاري ميكنه از پدرش و همين ميزان از بقيه رقبا عقب تره بتونه با افراد مشابه خودش ازمون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
فقط عدالت
من شخصه واسه تمام شهدا و جانبازان احترام زیادی دارم ولی اونا هم برا مملکتشون رفتن نه واسه بچه هاشون پس باید هیچ فرقی بین ی نفر عادی و فرزند شهید نباشه این جوری کسی که واقعا حقش نیس جای کسی که استعداد داره رو میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بيبين عزيزم دوست من كه سهميه ٢٥درصدي داره باباش سالمه سالمه كاملًا سالم ،هیچ مشکل مالی هم نداره و پزشکی هم آورده ، نبود پدر هم نداشته فقط یه سهمیه الکی داره همین، یعنی حق بقیرو گرفته ،سهمیه نباشه هرکی به حقش برسه ، اگر اونی که درسخون باشه ایثارگر باشه بازهم به حقش می‌رسد ،اصلا در کدام نظام آموزشی و رقابتی سهمیه وجود دارد،؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۳۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به عزيزي كه نوشتند دوستم باباش ٢٥ درصده و سالمه لازمه كه بگم كميسيون پزشكي بنيادشهيد مورو از ماست ميكشه كه ١ درصد جانبازي بده چطور باباي دوستتون سالمه؟ شايد اعصاب و روان هست و دوستتون خجالت كشيده حرفي به شما بزنه لطفا قضاوت نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوستان اونایی که سهمیه دارن فقط این گوشه ی از امتیازی که بهشون میدن وارد دانشگاه که شدن این امتیازها هزار برابر میشه مدرک گرفتن واسشون میشه اب خوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
البته سر کار رفتن و پست های خوب هم اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۲:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
براي هميناست كه فرزند شهيد خودشو اتيش ميزنه عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
گوشای مردم رو مخملی تصور کردید؟! خواهر زاده ی همسرم با دوتا بچه بدون درس خوندن فقط رفت سرجلسه کنکور پیراپزشکی قبول شد. تازه با اینکه دولت پولشو می ده شاکیه که چرا پزشکی قبول نشده؟! ایشون سهمیه ۲۵ در۱د دارن. یعنی فقط زیر مجموعه پزشکی رو با ۲۵ درصد میاری واسه پزشکی کافیه دو بار لای کتابو باز کنی! این انصافه؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۲:۱۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اصلا درست نیست! میگن بین خودشون رقابت میکنن والا اون 60 درصدی که دادن بهشون که توش بین خودشون رقابت کنن رو بذارن رو بقیه ظرفیتا که همه ملت بدبخت استفاده کنن. اینم که میگین پدرتون پیر شده برا ما مگه پیر نمیشه؟! پدر منم یه بدبخت نظامیه که نه سهمیه داره نه تو سربازی کمک میکنه قطعا هم از خیلی ازین جانبازا بیشتر زحمت کشیده 30 سال از عمرشو واسه هیچی صرف کرده. من نمیگم چرا به من سهمیه ندادن میگم گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل؟! بشین خودت درس بخون لایقشی بفرما برو دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دفترچه سازمان سنجش نخوندی موضوع اینکه با چه درصدهایی چه
چه رشته ای قبول میشوند
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۲:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اولا سهميه ايثارگران كلا ٣٠ درصده دوما اينو بخاطر فاضل بودن پدر ندادن هرچند يكي از اهدافش قدرداني از ايثارگران بوده اما در اصل براي اين هست كه يك فرزند جانباز روزانه چتدين ساعت صرف پرستاري ميكنه و از شما همين نسبت ساعت عقب تره و يا فرزند شهيد دغدغه هايي توي زندگيش از نبود پدر هست كه شما حتي حسش هم نمي كنيد دوست عزيز ديگه گفتند چه درصدايي و…
در پاسخ بايد بگم طبق قانون داشتن حداقل ٧٠ درصد نمره اخرين فرد قبولي لازمه تا سهميه توي اون كد رشته محل اعمال بشه اگر اون درصد ها از نظر شما بد هستند پس ببينيد اخرين نفر قبولي به صورت عادي چيكار كرده كه ٧٠ درصد نمره اش بده
هرچند ميدونم شما هم كارنامه هاي فيك و جعلي اين روز ها رو ديدين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
این سهمیه ، سهمیه که میگید همش واقعی نیست. کم نیستن افرادی که با زد و بند برای خودشون سهمیه ایثارگری درست کردن و الان دارن از مزایای اون استفاده میکنن. اون وقت ایثارگرانی هم هستند که حقشان پایمال شده چون مثلا وقتی خبر استخدامی بهشون می رسه که قبلا پارتی دارها جاشون رو اشغال کردن. بعد هم به اسم این بیچاره ها تمام میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوستان سهمیه شاهد جداست . بین خودشون رقابت می کنن
بعضی از دوستان اعتراض می کنن . من حاضرم سهمیه نداشته باشم پدرم مثل زمانی که جوان بود سالم باشه. جانبازان شیمیایی و اعصاب روان مظلوم تر ین قشر جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بیماری و زحمت پدر عزیزتون ربطی به سوء استفاده و آقا و خانم دکتر شدنتون نداره ما پزشک متخصص و باهوش و باسواد برای جامعه میخوایم نه بیسوادان پرمدعای سهمیه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
بابای دوست من سالمه به خدا قم سالمه هیچ مشکلی نداره ،وضع مالیشونم خیلی خوبه ، درس دخترش بد بود پزشکی آورده،دختره هکش دنبال دوست پسر و بر وادا بود ،کنکور نداده هم دماغشو عمل کرد ،، تو فکر نمیکنی اگر بری زیر دست این دکتر چه بلایی سرت میاد روی لباسش یا توی مدرکشم نمینویسه سهمیه ی ۲۵درصدییییی
به خدای احد واحد قسم ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۲:۱۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به دوستي كه نوشتند سوءاستفاده
كدوم سوءاستفاده؟ پس يعني مناطق محروم هم كه از نظر علمي از دانش اموزاي تهران پايين ترن سوءاستفاده ميكنند؟
عزيز دل سهميه رو ميدن كه دانش اموز منطقه محروم با دانش اموز تهران يكسان ازمون نده سهميه رو ميدن كه فرزند جانبازي كه روزانه چندين ساعت صرف نگهداري پدرش ميكنه و شما همين زمانو درس ميخونيد با شما يكسان ازمون نده
در پاسخ به اون فردي هم كه نوشتند دوستم سهميه داشت باباش سالم بود و نميدونم دختره فلان بوده اولا اين وصله ها نميچسبه دوما كم كم بفرما پس جنگي هم نبوده همه سالمن ٨ سال جنگ بوده اين همه شهيد و جانباز كه شما بياي بنويسي سالمه طرف؟ ديگه كور كه نبوديم ٨ سال جنگو ديديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوستان سهمیه شاهد جداست . بین خودشون رقابت می کنن
بعضی از دوستان اعتراض می کنن . من حاضرم سهمیه نداشته باشم پدرم مثل زمانی که جوان بود سالم باشه. جانبازان شیمیایی و اعصاب روان مظلوم تر ین قشر جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوستان سهمیه شاهد جداست . بین خودشون رقابت می کنن
بعضی از دوستان اعتراض می کنن . من حاضرم سهمیه نداشته باشم پدرم مثل زمانی که جوان بود سالم باشه. جانبازان شیمیایی و اعصاب روان مظلوم تر ین قشر جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خب اگر اینطوره ، کلا سهمیه هارو بردارید.
البته ، خب باید برای ایثارگران هم پوئن های مثبتی در جامعه قائل شد ، اما نه طوری که شبهه ایجاد کند.
در ضمن ابن پوئن های مثبت ، میتواند در غیر از مراکز علمی هم اعمال شود و نیازی نیست که صرفا در کنکور اعمال شود.
مثلا یک پزشک با جان مردم بازی میکند ، پس باید بسیار ‌‌بارعلمی زیادی داشته باشد ، البته این موضوع را کلی گفتم و جسارت به هیچ شخص و هیچ اشخاصی نباشد .
به هرحال ما ، امنیت امروز کشور را مدیون شهدا و ایثارگران عزیز هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من که هیچ وقت حق خودم رو حلال نمیکنم سه ساله پشت کنکورم سه سال از زندگیم گذشتیم با تراز ۶۵۰۰ هیچی نیاوردم این ظلمه واقعا بعدم که میگن این هیچی نیست من دوست خودم سهیمه پنج درصد با تراز پنج هزار و درصد های زیر بیس رتبش شد نه هزار چرا یه جا درس خوندیم سهمیه منطقه داشت سهمیه ایثارگران هم داشت حالا اونایی که میگن با هم مقایسه میشن جوابتون چیه به چه علت میگنین شمام میخواستین برین جنگ یه پاتون از دست بدید واقعا خیر نبینید اگه خدایی باشه اینا رو میبینه از چشاتون در میاره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سلام دوست عریز چه ربطی داره؟ شما نمیتونی قبول بشی تقصیرشو ننداز گردن بقیه ، ما سهمیه نداشتیم پزشکی هم قبول هم شدیم شما اشکالت یه جای دیگس بهونه نیار به جا این کارا بشین درستو بخون
Japan
رضا كرمي
۲۳:۱۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شما حتي اگر سهميه هم داشتي با تراز ٦٥٠٠ بازم قبول نميشدي
تراز ٦٥٠٠ يعني رتبه حدود ١٩٠ هزار كشوري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
فقط متاسفم برا پزشکی بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۳۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
يعني شما به رتبه ١ كنكور ميگي باسواد و روز اول بهش تيغ جراحي ميدي و صبر نميكني بره ٧ سال دانشگاه سواد رو ياد بگيره؟ يعني الان اكثر كشوراي دنيا كه توي رشته ي پزشكي كنكور ندارند همشون بيسوادن؟عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوستان ادعا می کنند سهمیه ها این قدر توانمند هستند سهمیه را حذف کنند تا همه حرف و حدیث ها قطع شود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
جالبه با سهمیه میان پزشکی با سهمیه تخصص میگیرن با سهمیه پست حساس رو میگرن و تعرفه بالا برا خدمات پزشکی تصویب میکنند و کار به جایی رسیده که درامد بعضی از پزشکان متخصص به بالای یک میلیارد در ماه رسیده و جالبه همون پزشکایی که با سهمیه به جایی میرسن و ادعای ارزشی بودن دارن فرزندانشون رو میفرستن بلاد کفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من از ادم موثقی شنیدم که با شخصب با سهمیه با رتبه ۵۰ هزار پزشکی قبول شده . ولی از اون طرف هم بچه درسخون دیدم که بنده خدا نه پول بین الملل داشته و نه سهمیه رتبه ۲ هزار اورده رفته پرستاری خونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من به عنوان فرزند جانباز موافقم اگه به کل تمام سهمیه ها برداشته بشه این به نفع فرزند جانباز هست تازه اسممون بد در نمیره
کل سهمیه ها رو بردارید از هیئت علمی گرفته تا سهمیه فرزندان مدیران دولت و اون سهمیه هایی که هیچ کس ازشون خبردارنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه مدیران ازین کار نفع میبرن که بر نمیدارن فقط جنبازان عزیزو بهانه کردن . اگرنع پدری که رفته واسه این مملکت ایستاده جانباز شده .‌‌‌‌‌معلومه باید بهشون امکانات داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
هیئت علمی که حق آب و گل تو دانشگاه محل تدریسشون دارن
و تو همه دانشگاه های دنیا یه چیز عادیه
(یارو استاد آکسفورد هست اگه پسرش نمره خوبی داشته باشه میاد اون دانشگاه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اگه مثل هیئت علمی ها سهمیه میخوان بچه های جانبازان
برن دانشگاه شاهد و بقیه الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چون مطمئنی بر نمی دارن این حرفو میزنی پشتت گرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
هر کسی دانشگاه بره خودش با موضوع بچه های سهمیه یی آشنا میشه..سهمیه خییلی کمکشون کرده.بار علمی ضعیف دارن..اما از طرفی به حرمت زجری که پدرمادرشون کشیدن،و ما نکشیدیم،خوبه که سکوت کنیم.شاید واقعا سهمشون هست این امتیازایی که ما تعجب میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۲۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اولا تعداد صد نفر بین اییییین همه دانش آموز سهمیه دار خیلی کمه. و صندلیهای زیادی متاسفانه با افراد ی با بار علمی کم پر میشه. بعد خواهشا ادامه تحصیل تا دکتری رو نچسبونید به استعداد. چون فقط علاقه و استعداد دخیل نیست بالای نوددرصد بدون دغدغه بودن مهمه. من اینکه خیالت راحته که نباید بلافاصله بدویی دنبال کار، اینکه ماهی هجده ملیون پول شهریس اما تو مفت یه صندلی رو میگیری یک ریال هم نمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ص ط
۰۶:۲۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
این دنیا چقدر ارزش دروغ گفتن داره این حق الناسه خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
م. ش
۰۰:۳۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
من خودم دیدم با 2 درصد زیست پزشکی بین الملل مشهد قبول شده و دیدم که هزینه پردیس رو هم میدن و دلیلی نداره بره شهرستان. تراز 7000 رو تمام بچه های نسبتا درس‌خون میارن پسر خود من که رتبه کنکورش هیچوقت چندان خوب نبوده همیشه ترازش بالای 7000 بوده که یکی از مشاوره‌ای خبره مشهد تو همایشش گفت تراز لازم برای پزشکی مشهد حداقل 10000است و با سهمیه ایثارگران باید حداقل 7000بیارند. حالا قضاوت کنید گفتم با اندکی اهل درس بودن بچه ها 7000میشن ولی بدون سهمیه هیچ رشته بدرد بخوری قبول نمیشن. دختر همکارم با سهمیه ایثارگران و با رتبه بالای صدهزار کشوری دندان پزشکی پردیس میخونه. درحالی که بچه های عادی با صدهزار کشوری تو سهمیه منطقه شون 25 هزار به بالا میارن. یعنی کلا هیچ... ولی سهمیه ای دیدم که 120هزار کشوریش تو سهمیه 1800شده.
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۰:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
۱۸۰۰ دولتی یه جای دیگه قبول میشد چرا بره پردیس؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
حذف سهمیه برای همه .با جون مردم نباید بازی شود پزشک باید سواد داشته باشد .کدام بیچاره میتونه به این پزشکان مراجعه کند .من خودم رزمنده هستم به خدا ظلم به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ر
۰۰:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
همین آیی ک هی گله میکنند از سهمیه ایثارگران ای ک بچه های جانبازان عزیز مون دارن نمیتونن حتی ی روز رفتار یک جانباز شیمیایی رو تحمل کنند و اینک منم با افتخار میگم ک بچه ی ی جانباز ام ولی سهمیه های جانبازان فقط اسم وگرنه هیچ تاثیری ندارع شاید تو تراز تاثیر داشته باشه ولی هیچ تاثیری روی انتخاب رشته ندارع و واسه قبولی باید حداقل هفتاد درصد درصدهای یه ادم ک سهمیه ندارع رو بیاره تا بتونه رشتی مورد علاقه اش بره .بعدشم عزیزان اگر همین جانبازان نبودن الان شما اینجایی نبودن ک هی نقد و انتقاد کنید زندگی بقیه خواهش میکنم حفظ حرمت کنیت
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۳۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
آخه عزیز من این چه استدلالی هست. اگر واقعا کمی خدا و ایمان توی وجودتون باشه. فکر کنید؛ اون شهید و ایثارگر برای من هم محترم ولی شهیدی که اونقدر با ایمان بوده که جون خودش رو گذاشته برای خوشی ملت الان به بچه هاش داریم حق الناس کردن رو یاد میدیم تا الان با بچه های کنکوری سرو کار داشتید دیدی یه بچه بدون حتی یک کتاب کمکی با چه زجری درس میخونه حق اون بچه گردن همین بچه های سهمیه دار هست اگر دولت و مردم خیلی خودشون رو موظف به تشکر میدونن راههای درست تذی برای کمک هست. مثلا برای هر درس یک کتاب تست رایگان که باز خیلیها ازش محرومن. قیمت کتابها رو دیدید؟؟؟ یا اگر واقعا دانش آموزی با این وضع رتبه تک. دو ویاسه رقمی آورد. حقوق ماهیانه تا پایان تحصیل بگیره و... نه اینکهحق الناس کنه
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۰:۱۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اونایی که تو بهترین شرایط درس میخونن که از لطف همین جانبازان و ایثارگران و شهدا دارن در کمال آرامش زیر سایه رنج فرزندان ایثارگران و جانبازان و شهدا درس میخونن باید با اینا یکسان باشند پس عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
چرا فکر میکنید،اونایی که سهمیه دارند،آدمهای کند ذهنی هستند.کم کاری خودتونو پای سهمیه نذارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
پدر من ۱ماه بیشتر سابقه جبهه نداشته و اگر ۳ماه بود سهمیه۵درصدی ایثارگری به من تعلق میگرفت این چه قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۳۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
براي سهميه ٥ درصد حداقل ٦ ماه حضور داوطلبانه لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
از من گذشت تنها خواسته من اینه که این ظلمی و بی عدالتی که نسبت به من شد و بعدش افسردگی چندماهه!یک نفر دیگه حقش ضایع نشه اونهم در کشوری که دینش اسلام است و اسلام بر عدل استوار است !عدالت خواسته زیادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
با سلام
بزرگواران با هم دعوا نکنید. من خودم معاون آمورشی دانشگاه بودم. الان هم بازنشسته هستم. کارنامه قبول شدگان منطقه 1,2,3,ایثارگران و .... همه را دیده ام. عزیزان بزرگوارم اگر در دانشگاهی اخرین نفر قبولی مثلاً نمره خامش 1000شده حتما باید نمره فردی که از سهیمه ایثارگر استفاده کرده در این دانشگاه باید همردیف اخرین نفر وارد شده در این دانشگاه باشد و الا قبول نخواهد شد. اما در سهیمه اعضای هیأت علمی و فرزندان انها چنین چیزی ملاک نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
الان جناب معاون با هیئت علمی دانشگاه تون مشکل داری؟؟
درس میخوندی دکتراتم می‌گرفتی هیئت علمی می شدی
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۱:۳۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
طبق قانون و مطابق دفترچه ثبت نام کنکور که همین الان از طریق سایت سنجش در دسترس هست تراز قبولی ایثارگران بایستی ۷۰ درصد نفر آخر باشه ، شما معاون آموزشی پیش دبستانی نیستی دکتر
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۲۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
باز خوبه واسه ایثارگران وفرزندانشان کاری نکردن .
زمان جنگ میبایست همینهایی که شایعه بی اساسدرست کردن دنبال پول وکسب ثروت بودن وبچه هاشون رو خارج فرستادن وتحصیلات کردن پول در اوردن واقامت برا خودشون بچه هاشون وتابعیت گرفتن والان دارن حالشو میبرن وباز شروع به شایعه پراکنی وحرفهای بیخود در مورد فرزندان ایثار گران میزنند
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
برای کسی که جونش روگذاشته با تربیت درست و دل خدایی و ایمانی که داشنه. بچش حق الناس کنه. یعنی بزرگترین گناه رو!!! چ استدلال قشنگی. طرف برای آخرتش اینکار رو کرده و رفته جبهه. نه برای حق خوری فرزندش
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۲۳:۳۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
احسنت خيلي ها فكر ميكنند اين سهميه براي قدرداني هست در صورتي كه سهميه هست كه سبب جبران فرصت هاي از دست رفته ميشه
سهميه هست كه باعث ميشه داوطلب منطقه محروم با داوطب تهران در بهترين امكانات يكسان ازمون نده
سهميه هست كه باعث ميشه بچه جانبازي كه روزي ٧،٨ ساعت از بقيه عقب تره و صرف پرستاري پدر ميكنه بتونه با افراد مشابه خودش ازمون بده
United States of America
sasan
۲۲:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
نامردم اگر دروغ بگم،سال 91 دوست صمیمی خودم با رتبه 8000 منطقه سوم رفت برق شریف،اگر به چشم خودم نمی دیدم باور نمیکردم
Iran (Islamic Republic of)
سبا
۲۲:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
درباره کنکور تجربی طبق خود آمار سنجش ۱۷هزار نفر ایثارگر بالای ۲۵ بوده که نسبت به حدود ۶۰۰هزار نفر کل کمتر از۳درصد جمعیت دارند.فاجعه اینجاست که به این تعداد ۲۵درصد ظرفیت دانشگاه تعلق گرفته.قبول که یه تعدادی خوندند و لیاقت دارند ولی این به ۲۲درصد بقیه ربطی نداره.کسی که باید رتبهی ۷۸ هزار پزشکی قبول شده وقت خودش کارنامشو نشون داده چی مبگید؟؟؟؟،!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
میخواین بدانید واقعیت چیه؟یک سر بیاین دانشگاه ها علوم پزشکی رتبه ها کنکور از سازمان سنجش بگیرین به همراه درصد درس هاشون با دوتا عکس واقعیت بر ملا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا كرمي
۱۴:۱۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ميخواين بدونيد واقعيت چيست؟ يك سر به اسايشگاه جانبازان بزنيد تا بفهميد فرزند جانباز در چه وضعيتي درس ميخونه با روزانه ٧،٨ ساعت پرستاري كردن و…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بابا برین پی کارتون ما یکیو داشتیم بارتبه ۲۵۰۰۰ پزشکی کرمان قبول شد باسهمیه ۲۵ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اگه از سهمیه استفاده نکردن پس چطوری فهمیدین که ایثارگرن؟واقعا ما ملتو چی فرض کردین !دیگه پیش بردین دیگه!حق و ناس همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کسی که خودش درس خون باشه اصلا به این سهمیه ها فکر نمیکنه چه بسیار افرادی هستند که برایشان مهم نیست به نظرم کسی که نمیتونه و نمیخونه بیخود نباید تقصیر را به گردن ایثارگران بگزارد چون این سهمیه ایثارگران هیچ ضربه ای به دیگر داوطلبان وارد نمیکند و چه بسا که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت ایثارگران ظرفیت به افراد عادی و ازاد داده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
در دفترچه سازمان سنجش گفته که سهمیه خانواده محترم شهدا هست ولی نگفته چقدر تاثیر گذار هست!!!!خواسته ما فقط عدالت هست هر کس برحسب علمی که دارد باید رتبه بندی شود ولا غیر!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آقااااا چرا چسبیدین به کسایی که که خودشون رتبه آوردن ما منظورمون بقیه بیسواداشون بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اینقدر سهمیه های مختلف تو کنکور وجود داره که قبولی یه فرد عادی بدون سهمیه تو رشته و دانشگاه خوب تقریبا صفره
از همون اول سهمیه ها رو بفرستین دانشگاه اگه ظرفیت تکمیل نشد بقیه هم بزارین بیان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من دانشجوی پزشکی میشناسم چندین بار مشروط شده ولی توی دانشگاه ستاد حمایت از دانشجویان ایثارگر اومده دروس رو واسش حذف میکنه که توی معدل کل تاثیری نداشته باشه اونم معدل کل 12. شما فکرش رو بکن توی دانشگاه هم ستاد حمایتی دارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
لابد اونی هم که بارتبه 85000 پزشکی قبدل شده بود بخاطر داشتن سهمیه هم توهم ماست و شما راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
همین سهمیه ها مملکت رو نابود کردن...
Iran (Islamic Republic of)
samaneh
۲۱:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
الان دیگه مردم انقدر چش و گوششون بسته نیست که این مهملات رو باور کنن بعدم من خودم به چشم امسال تفاوت دونفر رو با سهنیه و بی سهمیه دیدم درحالیکه اون نفری که سهنیه نداره از نظر هوش و استعداد بسیار بالاتر بود ولی هیچجا قبول تشد و ایشون که سهمیه دار بودن پزشکی دانشگاه اصفهان قبول شدن ادم مغزش سوت میکشه اونم بلبلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اون هایی که سهمیه دارن بین خودشون رقابت میکنن قبول شدن یا قبول نشدن اون ها اثری رو بقیه نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
آره جون خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
مطمئنی اثر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
لا
۲۰:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
هیچ بی عدالتی وجود نداره بخاطر اینکه جونشون و ارامش و سلامتشون رو به خطر گذاشتن ایثارگران و شهدا تا بتونید الان زندگی با ارامش و مرفه داشته باشید ای کسانی که دم از بی عدالتی میزنید اگه از خودشون نمیگذشتن الان وضعتون این نبود ما سهمیه داشتیم کلاس رفتیم خوندیم و قبول نشدیم پس همه یکسان نیستن ، دردی که تحمل میکنن هیچکس نمیتونه یک ثانیه حتی تحمل کنه و این حقشونه سهمیشون چون یا پدر مادرشون شهیدن یا یه اعضایی از بدنشون کم شده به امید اینکه یک روزی حقشون برای شما که نمیدونید چه خبره و درد نکشیدین بی عدالتی حساب نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
همه چی رو نباید با هم قاطی کرد اینجا منظور سطح علمیه چرا مثلا نمره 9 باید پزشک بشه ولی نمره19 نه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اکثرا با سهمیه کم سوادند و حق دانش اموزان کوشا رو گرفتند اصلا سهمیه چه معنایی دارد اقا پول به انها بدهید بهتر از این هست که علم رو نابود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
کم سواد خودتی . پدرت باید اعصاب روان باشه هیچ چیز سالم تو خونتون نباشه بعد درک کنی .
Japan
رضا كرمي
۲۳:۲۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
مناطق محروم هم نبست به داوطلبان تهران كم سوادن و بجاش بهشون امكانات شهري بديم و دانشگاه رو بديم به پولدار ها چشم حتما، اون بچه جانبازي هم كه روزي ٧،٨ ساعت از باباش نگهداري ميكنه هم فراموش كنيم اون منطقه محرومه هم فراموش كنيم و به پولدار هاي تهران نشين بگيم چون پول داشتيد كلاس خصوصي گرفتيد سطح سوادتون خوبه بفرماييد پزشك شويد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
زیاده دیگه... بین چندصد هزار سهمیه فقط ١٣ نفر! خسته نباشن واقعا
Japan
رضا كرمي
۲۳:۲۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چندصد هزار نفر؟ داداش ٣٣ سال از جنگ گذشته ديگه فرزند شهيد و جانباز به اين تعداد توي كنكور نداريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بخدا گناه داره اینطوری سهمیه ها رو پنهان میکنید اگه راست میگید و سهمیه ها خودشون میتونن قبول شن خب حذف کنید سهمیه ها رو
Iran (Islamic Republic of)
F
۲۰:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اخه چرا دروغ میگین من امسال با رتبه ۱۷۰۰ سهمیه هیچ نیاوردم حتی پرستاری بعد زدی ۴۰۰۰ سهمیه پزشکی مزخرف حداقل نگو رفتیم تا سازمان سنجش گفتن همینه ک هست پذیرش سهمیه ها امسال کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من رتبم ۲۹۵۴ منطقه دو تجربی شد ،
رتبه های ایثارگر ۸۰ هزار پزشکی قبول شدن ولی من نتونستم
شهریه پرداز هم که شهریه نجومی می‌گرفت از ما ولی از ایثارگران نه ،بابای من کارگر هست ولی سهمیه ما فقط تبعیض بود
این کار بازی با جان مردم هست
کشور تبعیض ها
Iran (Islamic Republic of)
ب
۰۰:۲۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با این حساب باید همه فرزندان ایثارگران و جانبازان و شهدا پزشکی دولتی قبول شده باشن که شهریه نداره چطوری یه نفر جا مونده که باید شهریه بده نداده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
در رقابت علمی نبابستی سهمیه بوجود بیاد ، تمامی شهدا و جانبازان و ایسار گران محترم و جایگاه بالای در کشور دارند ، و بایستی،از نظر مالی و مسکن هیچ مشگلی نداشته باشند ،ولی امتیاز علمی و استخدامی بایستی بین جوانان یکسان باشد،
Japan
رضا كرمي
۲۳:۲۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
پس يعني دانش اموز فول امكانات تهران با دانش اموز منطقه محروم يكسان ازمون بده؟ چون رقابت به قول شما علمي هست خب در اين صورت پولدار ها برند دانشگاه چون سطح علميشون بخاطر كلاس هاي خصوصي از همه بالاتره اون بچه جانبازي هم كه روزي ٧،٨ ساعت از جانباز پرستاري ميكنه هم نره دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اونایی که برای مردم کار کردن باخدا معامله کردن ولی در مورد سهمیه هادرپبشگاه خداوند به دادتون برسه که با اینده این بچه ها بازی کردین
Germany
ایمون
۱۹:۴۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مشکل شما بیسوادی در امر سهمیه است بله ایثارگر تلاشگر داریم ولی نه همه ایثارگران بلکه ۵ درصد
شما دارید افتخارات ۵ درصدی ها رو به نام ۲۵ درصدی ها تمام می کنید بنده سهمیه ۵ درصد دارم با تراز ۸۹۰۰ علمی پرستاری شهید بهشتی اوردم در صورتی که اگر درسهمیه عادی بودم هم می‌آوردم ولی اگر در سهمیه ۲۵ درصد بودم بجای پرستاری پزشکی تهران ورتبه زیر ۵۰ می‌آوردم
پس سوادتان را بالا ببرید گناه دارد بچه ها ی مردم آینده مردم و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تنها خواسته ما عدالت هست آنهم در کشوری که میگویند دینش اسلام هست.که شعار اسلام عدل است!!!!فقط یک مورد آن همین قضیه سهمیه ها کنکور هست چرا کسی که پدرش هیات علمی دانشگاه هست باید نفع ببرد؟؟؟!!!!خون اونا رنگی تر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دلت خوشه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تبعیض فقط در کنکور نیست، در تمام شئون زندگی ما ایرانی ها تبعیض وجود داره. از کنکور بگیرید تا سربازی و تا شغل و تا مسکن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من که یه دکتر بخوام برم صد جا پرس و جو میکنم که سهمیه ای نباشه اکثر سهمیه ای ها بی سوادن کاملا واضحه چون بدون سواد لازم قبول شدند ما خودمون تو کلاس داشتیم که جدول ضرب به زور بلد بود بعدش فیزیک روزانه نشسته بود که حاضرم قسم بخورم علمی کاربردی دارقوز ابادم قبول نمیشد بعدش همینا صف اول استخدامن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اسمش کنکور نیست اسمش جنگ ناجوانمردانه هست.
سهمیه ایثارگری- سهمیه هیات علمی-صندلی فروشی-لورفتن سوالات حین آزمون و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
میشه بگی از کجا میفهمی دکتر سهمیه ایه؟!! اونها همکلاسی هاشون هم نمی دونند شما دیگه خیلی خالی بندی
Japan
رضا كرمي
۲۳:۲۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دوست عزيزي كه نوشتي دكتر بخواي بري نگراني سهميه اي نباشه لازم به ذكره كه خيلي از خطاهاي پزشكي زير سر بي سهميه هاست شما از كجا ميدوني رتبه ٢ رقمي كنكور دانشگاهو چطور گذرونده؟ شما به نفر اول كنكور ميگيد با سواد و تيغ جراحي بهش ميديد؟ مسلما خير صبر ميكنيد بره ٧ سال سواد ياد بگيره بعد تخصص بخونه بعد بهش ميگيد با سواد عزيز دل يه زماني رشته هايي مثل مهندسي هواوفضا همين شكل بود و به رتبه هاي خوبش ميگفتند با سواد و هركسي نبايد بره هوافضا بخونه و غيره اما امروز اين رشته بدون كنكوره درضمن اگر سواد در رتبه ي كنكوره پس الان اكثر كشورهاي دنيا كه كنكور ندارند پزشكان و مهندسان بيسواد پرورش ميدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
چرا دروغ به خورد مردم می دهید تراز علمی پسر بنده۸۸۰۰بود یعنی تراز برای پزشکی که مجبور شد الان به جای پزشکی علوم تغذیه بخواند این در صورتیست افرادی هستند که با تراز ۶۵۰۰به دلیل داشتا سهمیه به جای ایشان پزشکی می خوانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سهمیه شاهد جداست و بین خودشون رقابت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
میرفت فیزیوتراپی چرا علوم تغذیه؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شماهم می‌رفتید توجهبه جنگ. یکی ازاعضابدنت ازدست می‌دادید وهمیشه بدبخت میشدیدتاپسرتون پزشکی بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
در دانشگاه شریف به شخصه دیدم که حداقل ۳۰ درصد دانشجویان سهمیه ایثارگری و هیئت علمی داشتند در حالیکه از هوش و سطح علمی بالایی برخوردار نبودند و اکثرا مشروط می شدند‌. آخر سر هم همان ها به سرکار رفتند. این در حالی بود که رتبه واقعی برخی از آنان حتی بالای ۱۰۰۰۰ کشوری بود!!! خیلی از رفقایم سال ها پیش رفتند و من هم در شرف مهاجرت هستم، این شما و این هم کشور تبعیض ها
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
شماهایی ک این حرفارو میزنین هیچکدومتون یه رشته تاپ درس نخونده همه ی اونایی ک واقعا درس خوندن هیچ وقه اعتراض نکردن چون خبر دارن ایثارگران بین خودشون رقابت میکنن و هیچ ربطی ب ۷۵ درصد باقی مونده ندارن گ. خودتون تلاش نکردین الکی بهانه نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
قطعا شما خودت سهمیه ای هستی دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بله دوست عزیز 25 درصد سهمیه برای این دوستان رزرو هست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
شما حتی از کنار کنکور هم رد نشدی چون نمیدونی سهمیشون 30درصده نه 25 درصد.
حتی کارنامه سهمیه ای و عادی را هم ندیدی.
پس مشقاتو بنویس.
چون دانشجو هم نیستی چون سهمیه ای بعد 1سال 2سال لو میره چون اون 70درصد سطح علمیشون مشخصه و اون 30درصد هم مشخص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من دانشجو دانشگاه علوم پزشکی هستم و به عینه قسم می خورم حق خیلیا خورده شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من رفتم تو افق محو بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بین خودشون رقابت میکنن....!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو بهداشت عمومی
۲۱:۳۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
وقتی دفترچه سازمان سنجش نخوندی بدون مطالعه قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اصلا میدونی رتبه ها چطور حساب میشن ؟ با اجازه شما اگر کسی بدون احتساب سهمیه نمره بیاره اصلا آزاد حساب میشه ولی اگر سهمیه ای نمره لازم را نیاره و لی 70 درصد نمره اخرین فرد پذیرفته شده را داشته باشه قبوله . یعنی اگر تو رشته ای مثل دستیاری چشم که 3 نفر بر میدارن ،جنابعالی بعد از 5 سال مطالعه نمره کل 600 بیاری و سهمیه ای ها یکی 610 بیاره و یکی 601 ویکی422، انوقت جنابعالی باید بروی سماق بمکی تا سالـــــــــــها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
من سهمیه ایثارگری بابام رو میتونستم امسال برای کنکور ارشدم استفاده کنم اما این کار رو نکردم و استفاده از سهمیه رو به معنای واقعی کلمه بی عدالتی و بی انصافی در حق بقیه میدونم چه سهمیه اساتید دانشگاهها چه ایثارگری چه .... . بجای سهمیه بندی دانشگاه بهشون خدمات ارزان خرید کتاب و مطالعه برای کنکور یا سهمیه کلاس کنکور بدهید تا سالم رقابت کنند با بقیه با سهمیه بندی دانشگاهها فقط حق و تلاش بقیه رو ضایع میکنید این کارا موجب نارضایتی مردم میشه
Iran (Islamic Republic of)
من یک دانشجو پزشکی بدون سهمیه ام
۱۸:۲۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
یادمه سال ۹۹ یه نفر با درصدایی که حتی از نصف درصدای منم کم تر بود رتبش دورقمی شد:))))و من چهار رقمی هر دو پزشکی اوردیم ولی اون تهران قبول شد و من دانشگاه تیپ دو:)))))
احترام به ایثارگران واجبه و ما هر کاری هم کنیم نمیتونیم این ایثار اونارو جبران کنیم ولی قبول کنید اینکه سهمیه های ناعادلانه به فرزندان اونا بدیم جبران ایثار اونا نیست و در واقع خیانت به کشوره!
باید جور دیگه ای از ایثارگران تقدیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
دانشجوی پزشکی بدون سهمیه از ظرفیت ایثارگری در آزمون تخصص خبر داری دیگه؟ قوانین استریت هم میدونی؟ مجوز تاسیس مطب هم شرایطشو بلدی دیگه؟
کلا تبعیض ول کن نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
این تازه اولشه ، تازه بعد از این بی عدالتی ها شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
برادر سهیه رو عدد رتبه تاثیر نداره
روی اوی 25 درصد که سهیه هست رقابت بین متقاضیان ایثارگر هستش
مثلا رتبه شما میشه 1000 ممکنه قبول شین ولی ایثارگری که رتبه اش شده 2000 و 75 درصد شمار رو تست زده قبول بشه
اعتراض رو درست انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
الان من با ۲۷۰۰ هیچی قبول نشدم فامیلمان با ۵ درصد ۴۵۰۰ پزشکی خیلی انصافه
Iran (Islamic Republic of)
nam
۱۸:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
یک جمع نکوشیده رسیدند به مقصد
یک قوم دویدند و به مقصد نرسیدند
نمیدونم فرق اینایی ک سهمیه جانباز و ایثارگری دارند با ماها ک‌سهمیه نداریم چیه اینا فقط درس نمیخونن و میرن بالا و پایه و اساس مملکت رو خراب میکنن.اینا ک همینطوری پول و هزار جور امکانات بهشون میدن بابا دست از سر این دانشگاه دولتی بردارین تا به ما بیچاره هام یه چیزی برسه .ماهایی ک تو این اوضاع بد هزینه های کمر شکن کنکور رو رو تحمل میکنیم ک بریم به یه جایی برسیم اما اخرش هیچی یه سری ک هیچی بلد نیستن برن بالا .اینها هم الکی میگن کنکور فقط برا اونایی ک پول و پارتی دارن. خدایا ما را از اینجا نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۰:۳۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چرا قضاوت میکنید من کسانی میشناسم جانبازن از کار افتاده بی پول تو روستا زندگی می‌کنه تنها پسرش بجای باباش تو زمین کشاورزی مردم کار می‌کنه خرج زندگیشون در بیاره یه چیزی میگید بدون اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بی عدالتی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
واقعا راست میگی خوبه حالا ایرانیم:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
حداقل 500 نفر با این سهمیه ها میتونن وارد پزشکی بشن. اونوقت شما 13 نفر رو گیر اوردی و میخای بگی همه شون اینطوری پرتلاش هستن؟؟ پس اون 487 نفر دگ چطوری قبول شدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
همین تنبلها رو میبرن دکترمیکنند ادم میکشند اونوقت باهوشها روبراشون تره خوردنمیکنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۲:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
۵۰۰نفر ؟ الان مجموع ظرفیت رشته های پزشکی دارو و دندان ۸۰۰۰ نفر هست که ۲۵۰۰ نفر پذیرش از سهمیه هاست به همین خاطر هست که عملا تا رتبه ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کشوری میتونن این رشته ها رو قبول بشند
حالا بین این ۲۵۰۰ نفر ۵ تایی هم ممکنه رتبه عالی باشند ، تعدادی ۶م ممکنه خودشون توان قبول شدن داشته باشن ، ۲ هزار باقی مونده چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
عدالت وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آیا میدونستید امسال ظرفیت پزشکی دندان دارو زیاد شده؟خب حالا به نفع چه کسایی میشه؟
اولا بدونید که ظرفیت اضافه شده یا پردیس هست یا آزاد که هر دو پولی هست و میانگین ترمی15میلیون
1.خانواده مرفهی که وضع مالی خوبی دارند که میتونند ازپس چنین شهریه ای بربیان.
2.همان سهمیه ایثارگر25درصدی که از پرداخت شهریه در دوره پردیس و شبانه و آزاد معاف است و بنیاد شهید و امور ایثارگران هرترم شهریه متوسط15میلیونی را پرداخت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اره معلومه همچین حرفی روالان باید بزنید چرا حرفی نزده بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آیا حاضرید خانواده مریضتون را پیش دکتری که 70درصد بنیه علمی دکتر دیگری را داره ببرید؟ داروهاتون را از مسوول فنی داروخانه که 70درصد بنیه علمی داروخانه بقلی را داره تهیه میکنید؟ اجازه میدید در یک پرونده حقوقی وکیلتون که 70درصد بنیه علمی هم شغل خودش را داره وکالتتون را به عهده بگیره؟ آیا حاضرید دانش آموزتون را سر کلاس معلم با بنیه علمی70درصد مشابه معلمی هم صنف خودش بفرستید؟ از کجا متوجه میشید که قضاوت پرونده شما دست کسیه که با سهمیه دانشگاه و با سهمیه در آزمون قضاوت قبول نشده؟
این حق شهروندی تمام مردم هست که بدونند چه کسی با چه مدرکی و چه سهمیه ای در دانشگاه یا آزمونی قبول شده.باید سهمیه هر کسی رزومه شخص باشه تا خود مردم تصمیم بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مثلا یعنی کسی که زیست صدزده پزشک خوبی میشه دانشگاه معلوم میشه هرکسی چقدرایتعدادنه خرخوانی توکنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
ناشناس 18:12
اولا که درصد صد توی این سالها خیلی سخت شده اون درصدهای 100 واسه دهه 80 بود درثانی به فرض درستی حرف شما مطمئنا کسی که زیست 100درصد زده از 10درصد زیست ایثارگر بیشتر استعداد داره.
درسهای پزشکی که یه ترمش( منظور سال دوم به بعد ) به اندازه کل دبیرستانه اصلا قابل قیاس باکنکور نیست.
جالبه بدونید که سهمیه ای ها بدلیل بنیه ضعیف یا از سال دوم مشروط و رشته های پیراپزشکی میرن یا کلا مشروط میشن این وسط فقط جای یک مستعد را در سال قبل گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اصلا هم درصد ونمره ملاک عملکرد مناسب پزشک نیست ، چه بسا برعکس.
Japan
رضا كرمي
۲۳:۱۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شما به نفر اول كنكور ميگيد با سواد و تيغ جراحي بهش ميديد؟ مسلما خير صبر ميكنيد بره ٧ سال سواد ياد بگيره بعد تخصص بخونه بعد بهش ميگيد با سواد عزيز دل يه زماني رشته هايي مثل مهندسي هواوفضا همين شكل بود و به رتبه هاي خوبش ميگفتند با سواد و هركسي نبايد بره هوافضا بخونه و غيره اما امروز اين رشته بدون كنكوره درضمن اگر سواد در رتبه ي كنكوره پس الان اكثر كشورهاي دنيا كه كنكور ندارند پزشكان و مهندسان بيسواد پرورش ميدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
خواهش می کنم آقای خدایی رو عوض کنید التماس التماس
Iran (Islamic Republic of)
میلاد سعیدی
۱۶:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بعضیها این وسط به سازمان سنجش میپرند.
توجه کنید که سازمان سنجش فقط مجری آزمونهاست و قوانین جای دیگه ای وضع شدند و میشه.
آیا نمایندگانی که خودشون با سهمیه ایثارگری و جانبازی از یک مدرک بالاتر بهره مند شدند و فرزندان و همسرشون ازین سهمیه ها استفاده کرده و یا میکنند چنین مصوبه ای را لغو میکنند؟ تعارض منافع همین جا است که خودشو نشون میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
بعضیها این وسط به سازمان سنجش میپرند.
توجه کنید که سازمان سنجش فقط مجری آزمونهاست و قوانین جای دیگه ای وضع شدند و میشه.
آیا نمایندگانی که خودشون با سهمیه ایثارگری و جانبازی از یک مدرک بالاتر بهره مند شدند و فرزندان و همسرشون ازین سهمیه ها استفاده کرده و یا میکنند چنین مصوبه ای را لغو میکنند؟ تعارض منافع همین جا است که خودشو نشون میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
چیزی که شما میگین واقعیت نداره خدا خودش میدونه با مردم صادق باشید ویا توجیه نکنید که باید پیشگاه خدا پاسخگو باشید..حد نصاب 70 درصد دروغ محض هستش .ماهایی که تو دانشگاههای دولتی درس خوندیم تو دور وبرمون بچه های سهمیه ای زیاد بودند با درصد های بسیار پایین یا منفی رشته هایی قبول شده بودند که بی سهمیه هرگز نمیشد
۱۲