جشنواره ملی خلیج فارس سه‌شنبه در بوشهر آغاز می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: برنامه‌های جشنواره ملی خلیج‌فارس سه‌شنبه ۴ آبان با برگزاری مراسم یادمان شهدای خلیج فارس آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی‌زاده رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس ساعت ۹:۳۰ سه‌شنبه (۴ آبان ۱۴۰۰) با برگزاری مراسم یادمان شهدای خلیج فارس و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای خلیج فارس شروع خواهد شد.

او با بیان اینکه جهاددانشگاهی دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج‌فارس است، افزود: این برنامه از سلسله برنامه‌هایی است که تا ۱۰ ادیبهشت‌ روز ملی خلیج فارس برگزار خواهد شد و در آن با حضور فرماندهان انتظامی و مسئولین ارشد استانی از خانواده‌های گرانقدر شهیدان «نادر مهدوی» و «مسعود خلعتی» تجلیل خواهد شد.

احمدی‌زاده با بیان اینکه خلیج فارس به‌عنوان یک منطقه استراتژیک در جهان همواره در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته است، ادامه داد: جهاددانشگاهی از نخستین نهاد‌هایی بود که از سال ۱۳۸۴ با توجه به تحریف غیرعلمی و سیاسی حقایق مسلم و غیر قابل انکار تاریخی که نام تاریخی خلیج فارس را مورد هدف قرار داده بودند، به این موضوع ورود پیدا کرد و با حضور و مشارکت دانشگاهیان، نخبگان و پژوهشگران علاقه‌مند به منظور پاسداست نام و معرفی مزیت‌های فرهنگی، راهبردی، گردشگری و اقتصادی خلیج فارس به صورت پیاپی اقدام به برگزاری همایش ملی خلیج فارس کرده است.

او عنوان کرد: بدون شک دانشگاه‌ها با توجه به رسالت مهم علمی و فرهنگی، نقش حیاتی در عرصه شناسایی و شناساندن فرهنگ غنی و افتخارات ملی ایران در حوزه خلیج‌فارس دارند و چنین همایشی بستری را برای تبادل علمی و فرهنگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.