سرباز‌ها بخوانند؛ مشمولان وظیفه چگونه به واسطه کوتاهی قد از خدمت معاف می‌شوند؟

برخی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که قد آن‌ها مقداری کوتاه است، درباره امکان دریافت معافیت سربازی سوالاتی دارند که در مطلب زیر پاسخ خواهیم داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مشمولان خدمت وظیفه عمومی زمانی که قرار است خود را برای گذراندن دوره خدمت ضرورت آماده کنند، باید به قوانین و مقررات نگاهی داشته باشند تا فرآیند‌ها و اقدامات لازم برای اعزام به خدمت را بتوانند انجام دهند. اولین موضوعی که حین اعزام خدمت به فکر بسیاری از افراد ذکور می‌رسد، استفاده از معافیت‌های موجود در قانون است تا این دوره را در دوران جوانی خود طی نکنند.


بیشتربخوانید


یکی از جمله معافیت‌هایی که ممکن است شرایط آن برای بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی محیا شود، استفاده از معافیت پزشکی است و در حال حاضر بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی نیز درباره معافیت قد سوالاتی دارند تا بدانند دارا بودن چه میزان قد در خدمت موجب دریافت معافیت پزشکی می‌شود.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، در صورتی که قد مشمولان وظیفه با مدرک فوق دیپلم و پایین‌تر کمتر از ۱۴۵ سانتی‌متر و قد مشمول وظیفه‌ا با مدرک لیسانس و بالاتر ۱۴۰باشد، در شمول معافیت دائم قرار می‌گیرند و از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.