آغاز عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک آباده

در سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت طی مراسمی عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک دانش سرام شهرستان آباده آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در آیین عملیات اجرایی پروژه صنایع معدنی کاشی و سرامیک آباده، میزان سرمایه گذاری ساخت و تکمیل این طرح ۴۰۰۰ میلیارد ریال با تولید سالیانه ۲۰ میلیون مترمربع اعلام کرد و گفت: پس از راه‌اندازی کارخانه، برای ۳۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیربنای ۶۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود، اظهار کرد: صنعت کاشی و سرامیک علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های اثرگذار در افزایش و توسعه صادرات غیر نفتیِ ایفای نقش کند.

او تاکید کرد: با توجه به برخورداری استان فارس و شهرستان آباده از شاخصه‌هایی همچون نیروی انسانی ماهر، ذخایر و منابع معدنی از جمله خاک نسوز صنعتی مناسب و تکنولوژی روز، در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار اثرگذار است.

ایزدی بیان کرد: شهرستان آباده با داشتن بیش از ۹۰ درصد ذخایر خاک صنعتی و نسوز کشور دارای پتانسیل لازم برای احداث واحد‌های صنایع معدنی مرتبط از جمله کارخانجات کاشی و سرامیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.