ترکیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد گسترش شهرک‌های غیرقانونی حل مناقشه بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را عملی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳ هزار و ۱۰۰ شهرک در کرانه باختری را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است سیاست‌های یک جانبه و غیرقانونی، از جمله گسترش شهرک‌های غیرقانونی، چشم انداز راه حل منصفانه، پایدار و همه جانبه مناقشه بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد.

این بیانیه از جامعه بین المللی خواست تا برای تضمین حفاظت از سرزمین فلسطین و حقوق مردم آن، به منظور دستیابی به صلح و ثبات بلندمدت در منطقه، اقدام کند.

همچنین وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: نام بردن از شش گروه حقوق بشری فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی، خلاف قوانین بین المللی است.

دادگستری رژیم صهیونیستی، چندین گروه حقوق بشری حامی فلسطینیان از جمله انجمن دفاع از کودکان فلسطین و اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطینی را غیرقانونی اعلام کرده است.

باراک راوید، خبرنگار صهیونیست چندی پیش،در پیامی توییتری نوشت: اسرائیل قصد دارد طراحی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری را عملی کند و آن را به تصویب برساند.

او اشاره کرد که از زمان ریاست جمهوری بایدن این اولین بار است که اسرائیل برنامه های خود برای شهرک سازی‌های جدید را تصویب می‌کند.

 پیشتر، وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب با تصمیم دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری مخالفت کرده بودند.

فلسطینی‌ها هم علیه طرح  شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شهرک بیت دجن در نابلس واقع در شمال کرانه باختری  به تظاهرات پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار