شهردار سنندج:

مقبره عارف بزرگ کردستانی ساماندهی و بهسازی می شود

رشیدی گفت:از طریق فراخوان طرح واستفاده از ایده کارشناسان مقبره سید بها الدین شمس قریشی ساماندهی و بهسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید انور رشیدی شهردار سنندج در این مراسم اظهار کرد: سید بهاالدین شمس قریشی از عارفان بزرگ کشورمان است که آثار فاخر ایشان پس از سال‌ها همچنان مزین بخش مراسمات دینی و مذهبی در منطقه کردستان است.

 رشیدی افزود: با همراهی اعضای شورای شهر تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مرقد مطهر سید بهاالدین شمس قریشی به نحو احسن تکمیل شود.

او خاطرنشان کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی است و بدون شک موسیقی خانقایی پایه اصلی ثبت جهانی سنندج در حوزه موسیقی بوده است.

شهردار سنندج تاکید کرد: در برنامه‌های آینده شهرداری توجه ویژه‌ای به دف و دف نوازی و فعالان عرصه موسیقی خانقایی خواهیم پرداخت.

رشیدی با اعلام این که  فراخوان طرح و ایده برای ایجاد مقبره‌ای در خور شأن سید بهاالدین شمس قریشی را اعلام خواهیم کرد،افزود: به پاس معرفی شخصیت سید بهاالدین شمس قریشی به جهانیان این مقبره را خواهیم ساخت و در قالب برنامه‌های جهانی شهر خلاق موسیقی سنندج به معرفی آثار ایشان خواهیم پرداخت.

او در پایان سخنان خود از تلاش‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در برگزاری این یادواره و همراهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج تقدیر کرد و گفت: امیدواریم شاهد برپایی اینگونه برنامه‌های فرهنگی در شهر فرهنگی سنندج باشیم.

همزمان با ایام مبارک هفته وحدت و با حضور اقشار مختلف مردم سنندج، یادواره سید بهاالدین شمس قریشی عارف نامی کردستانی در جوار مرقد او برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.