پرواز‌های بدون خدمه ناسا به مقصد ماه در سال ۲۰۲۲

ناسا قصد دارد در فوریه سال ۲۰۲۲ فضاپیما‌های بدون خدمه‌ای را به مقصد ماه پرتاب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، ناسا برنامه‌های خود برای پرواز‌های بدون خدمه اطراف ماه را در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد. برنامه‌ای که طی آن ناسا قصد دارد راه را برای سفر دوباره فضانوردان به قمر زمین هموار کند. ناسا در این ماموریت‌ها از یکی از جدیدترین فضاپیما‌های خود یعنی کپسول فضاپیمای اوریون استفاده خواهد کرد. این آژانس فضایی روز جمعه اعلام کرد که در مرحله نهایی آزمایش قرار دارد تا کپسول اوریون را با موشک سیستم پرتاب فضایی خود در مداری به دور ماه بفرستد.

ماموریت آرتیمس 1

ناسا اعلام کرد ماموریت «آرتمیس ۱» راه را برای آزمایش‌های پرواز‌های همراه خدمه در آینده پیش از ماموریت‌های پیچیده‌تر با فضانوردان در اطراف ماه هموار می‌کند. این آژانس تا ماه فوریه یک سری آزمایشات از جمله رابط و سیستم‌های ارتباطی را انجام می‌دهد و آزمایش نهایی نیز چند هفته قبل از پرتاب انجام خواهد شد.

فضاپیمای اوریون

ناسا اعلام کرد که در صورت موفقیت آمیز بودن آخرین تمرین، تاریخ دقیق پرتاب این فضاپیما را تعیین خواهد کرد. در بیانیه این آژانس آمده است: "«آرتمیس ۱» پایه‌ای برای اکتشافات فضایی عمیق انسان فراهم می‌کند و پیش از انجام ماموریت «آرتمیس ۲» که همراه خدمه است، تعهد و توانایی ما را برای گسترش حضور انسان به ماه و فراتر از آن را نشان می‌دهد." ۵۲ سال از برنامه فضایی ناسا روی ماه که با ماموریت آپولو ۱۱ و حضور نیل آرمسترانگ در این قمر آغاز شد، می‌گذرد. بین سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۲ با پروازهای شاتل و ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی، در مجموع ۱۲ نفر روی ماه قدم زده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.