فرماندار آران و بیدگل:

ترمیم و بهسازی جاده مرنجاب تاکنون به نتیجه نرسیده است

اسماعیل بایبوردی گفت: ترمیم بهسازی زیرساخت جاده‌ای کویر مرنجاب ضرورتی اجتناب‌ناپدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل گفت: کویر مرنجاب در سال‌های اخیر مورد استقبال گسترده طبیعت‌گردان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است که نامناسب بودن جاده مرنجاب یکی از دغدغه‌ها و انتقاد‌های گردشگران ورودی به این منطقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بهسازی زیرساخت جاده‌ای کویر مرنجاب ضروری است ادامه داد: برای ترمیم و بهسازی جاده مرنجاب و قرارگرفتن آن در حوزه راه‌های کشور، در سال‌های گذشته تلاش‌هایی انجام شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به افزایش افزون بر چهار برابری گردشگران ورودی به کویر مرنجاب در یک‌ماه اخیر در مقایسه با مدت‌های مشابه سال‌های قبل اظهار داشت: شرایط کرونایی ۲۰ ماه گذشته سبب کاهش ورود گردشگران به کویر‌های آران و بیدگل شد و کسب و کار‌های مرتبط با گردشگری را تحت تاثیر فراوان قرار داد.

دریافت ورودیه در کویر مرنجاب در قبال ساماندهی جاده و ارایه خدمات باشد

فرماندار آران و بیدگل در پاسخ به انتقاد‌ها از دریافت ورودیه‌های ۲۵ تا ۸۰ هزار تومانی در مرنجاب و ساماندهی نشدن جاده و خدمت‌رسانی به گردشگران گفت: این انتقاد‌ها بجاست و اعلام می‌شود در صورت ساماندهی نکردن جاده و ارایه خدمات در مرنجاب، دریافت ورودیه از گردشگران به زودی لغو خواهد شد.

وی افزود: وضع موجود برای ما به عنوان مسئول، گردشگران و فعالان گردشگری قابل قبول نیست که در این راستا تذکر‌های لازم داده شده است تا دریافت وردیه در قبال ارایه خدمات باشد.

به گفته وی، بر پایه مصوبه شورای بخش آران و بیدگل مبلغ ورودیه‌های انواع خودرو‌ها به کویر تعیین شده است که البته تعهد شده مبلغ‌های دریافتی از ورودیه برای ساماندهی جاده و بخش فرهنگی گردشگری هزینه شود.

بایبوردی با اشاره به اینکه کاروانسرای مرنجاب در مسیر جهانی شدن است، اظهار داشت: ارزیابان سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) در سفر هفته قبل خود به آران و بیدگل بررسی‌های نهایی برای ثبت جهانی این کاروانسرا را انجام دادند.

وی گفت: ثبت جهانی کاروانسرای مرنجاب باعث می‌شود تا این کاروانسرا در فهرست هدف گردشگران خارجی ورودی به ایران قرار گیزد و رونق بیش از پیش گردشگری در آران و بیدگل را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.