لزوم مشارکت مردم و عزم جدی دستگاه‌ها برای اجرای قانون هوای پاک

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه بر لزوم مشارکت مردم و عزم جدی دستگاه‌های دولتی برای اجرای قانون هوای پاک تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مختار خانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه در جلسه اجرایی نمودن قانون هوای پاک، با اشاره به اینکه وظایف هر یک از دستگاه‌های مرتبط در قانون هوای پاک مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: این قانون در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس رسید و به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. قانونی که در آن تکالیف دستگاه‌های مختلف صراحتا مشخص شده است.

وی افزود: توجه به هوای پاک نباید به روز یا ایام خاصی از سال محدود شود بلکه هر روز باید برای ما روز هوای پاک باشد، چون داشتن آسمانی آبی ضامن سلامت روح و جسم ما است.

خانی با اشاره به ماده ۲۲ قانون هوای پاک و نقش شهرداری‌ها در اجرای این ماده گفت: فضای سبز یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش و کنترل آلودگی هوا است و رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز بدون همکاری شهروندان میسر نخواهد بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه با تأکید بر الزامات رسیدن به سرانه فضای سبز استاندارد افزود: در حوزه فضای سبز نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بوده و حفظ و توسعه فضای سبز شهری یک وظیفه شرعی، اخلاقی و دینی برای همه مردم شهر و مدیران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.