پنتاگون: آزمایش نمونه‌های اولیه سلاح‌های مافوق صوت موفقیت آمیز بوده است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروی دریایی و ارتش آمریکا سه آزمایش موفق بر روی نمونه‌های اولیه سلاح‌های مافوق صوت انجام داده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آزمایش موفقیت آمیز نمونه های اولیه موشک های مافوق صوت (هایپرسونیک) خبر داد. این آزمایش‌ها که گفته می‌شود در آزمایشگاه ملی ساندیا انجام شده قابلیت حمله‌های تهاجمی مافوق صوت را نشان می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این آزمایش‌ها شامل امتحان دقیق نمونه‌های اولیه برخی سلاح‌های مافوق صوت است که در محیطی واقعی شبیه سازی شده است.

گفته می‌شود این آزمایش می‌تواند یک گام مهمی برای دسترسی به سلاح‌های مافوق صوت در آمریکا باشد. در مرحله اول این آزمایش، نیروی دریایی و ارتش آمریکا به طور مشترک با یکدیگر همکاری کردند و گفته می‌شود در نمونه‌های اولیه این سلاح‌ها قرار است موشک از طریق یک زیردریایی پرتاب شود.

قرار است نیروی دریایی و ارتش آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۲ آزمایش‌های دقیقتری را در راستای سلاح‌های مافوق صوت به صورت مشترک انجام دهند. این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا تنها چند روز پیش از آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های مافوق صوت توسط چین به شدت اظهار نگرانی کرده بود.

چین در هفته‌های اخیر دو موشک مافوق صوت را به صورت موفقیت آمیزی آزمایش کرده است که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد. مقامات چین هر گونه تهدید نظامی با این سلاح‌ها را رد کرده اند و گفته اند این تنها یک آزمایش معمولی نمونه یک فضاپیما بوده است.

وزارت دفاع آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی از پیمانکاران صنایع دفاعی خواسته بود هزینه‌های ساخت سلاح‌های مافوق صوت را کاهش دهند زیرا این وزارتخانه در صورت ادامه طرح سلاح‌های مافوق صوت قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین آن نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
مگه موشک کمتر از صوتم داریم ؟
آخرین اخبار