وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

علم و عقل دو بال دانایی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علم و عقل دو بال دانایی انسان است و باید از خداوند علمی بخواهید که از طریق آن بتوانید برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی زلفی گل وزیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر آزمون سراسری (در گروه آزمایشی ریاضی) که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با عنوان «آینده روشن» برگزار شد گفت: علم و عقل را دو بال دانایی انسان است  و همواره از خداوند علمی بخواهید که از طریق آن بتوانید برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

او افزود: دانایی شامل دو فاکتور اصلی عالم بودن و عاقل بودن است؛ علم به معنای دانش، آگاهی و عقل، به معنای پیشگیری است یعنی به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که حتی الامکان در زندگی دچار چالش نشویم و بر همین اساس علم از طریق دانشگاه و دانشمندان، اما عقل، از طریق تجربه به دست می‌آید و با توجه به اینکه امکان تجربه همه امور برای انسان وجود ندارد، می‌بایست نسبت به استفاده از تجارب دیگران توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تجربه را مرز مشترک علم و عقل دانست و ادامه داد: راه عاقل شدن کم هزینه، استفاده از تجربیات دیگران از طریق مطالعه آثار و زندگی آن‌ها است؛ در واقع ما هنگام مطالعه، تجربیات نویسنده را در وجود خود نهادینه می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


زلفی گل خطاب به دانشجویان بیان کرد: خدا به هر انسانی توانایی منحصر به فردی داده است؛ سر کلاس درس اساتید مختلف که می‌نشینید، سعی کنید از ویژگی‌های مثبت آن‌ها در هر زمینه‌ای که هست، الگو بگیرید و آن‌ها را در خود جمع کنید که در این صورت پس از اتمام دوران دانشگاه، انسانِ عالمِ عاقلِ دانای تراز جمهوری اسلامی خواهید بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت احترام و جلب رضایت والدین اشاره و به دانشجویان تصریح کرد: دعای والدین لازمه موفقیت هر فرد است و تردید نداشته باشید که با دعای آنان به هر آرزویی می‌رسید؛ علم، قدرت و ثروت مطلق دست خداوند است بنابراین از او کم نخواهید؛ بخواهید که انسان‌های بزرگ را سر راهتان قرار دهد و به شما علمی عطا کند که از طریق آن برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

تقدیر از رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری ۹۹ و ۱۴۰۰ در گروه ریاضی، صندلی داغ با حضور اسدالله کلانتریان فارغ التحصیل دکترای برق از دانشگاه ماساچوسف و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف، اجرای زنده حسین حقیقی و برش کیک آینده روشن از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی رویداد آینده روشن بود.


انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
عقل همون داناییه دیگه چرا جوک میگی جنب وزیر
آخرین اخبار