امام جمعه کرمان:

آمریکا با ذلت منطقه غرب آسیا را ترک خواهد کرد

امام جمعه کرمان گفت: امروز آمریکا در شرایطی قرار گرفته که باید نیروی خود را از منطقه غرب آسیا با فرار و ذلت خارج کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته کرمان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی برگزار شد.

امام جمعه کرمان در جمع نمازگزاران گفت: حیات آدمی چند مرحله دارد که مرحله اول تولد در دنیا است و مرحله دوم لحظه انتقال از این دنیا و قطع ارتباطات این دنیا و وداع با آن می باشد که بسیار تامل بر انگیز است در این مرحله نگاهی به انسان مستوری می‌شود که نسبت به گذشته و اعمال و افکار خود و میزان حلال بودن مال بر جای گذشته حسرت می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در نگاه دینی مرگ دریچه بقاء می‌باشد و وارد مرحله‌ای می‌شوید که می‌مانیم و مرگ به معنی فناء نمی‌باشد دنیا برای ظالمان و ستمگران بهشت بود ، اما برای کسانی که می‌دانستند مرگ پلی برای دنیای بعدی است دلی به آن نبسته اند نه، به خاطر خود و خانواده به فکر این روز باشید و به توصیه‌ها گوش کنید و جا دارد نسبت به رفتار و کردار خود بیشتر بیاندیشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به شهادت فرزند ارشد امام خمینی(ره) گفت: شهادت ایشان در شتاب گیری انقلاب نقش بسزایی داشت.

او کاپیتولاسیون را جریانی دانست که استقلال کشور را نشانه گرفته بود و به دیگران اجازه هرگونه رفتار در کشور ما را می‌داد  ، حاکمان کشور در دوره طاغوت آن را پذیرفتند و لذا امام امت خروشید و جلوی آن را گرفت.

امام جمعه کرمان گفت: امروز هم آمریکا در شرایطی قرار گرفته که باید نیروی خود را از منطقه غرب آسیا خارج کند و عادی هم منطقه را ترک نخواهد کرد و با فرار و ذلت ترک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: با ترک آنها کار تمام نمی‌شود ، حضور فیزیکی ندارند، اما همه فکر آن‌ها به جان هم انداختن مسلمانان است که نمونه آن را در افغانستان و لبنان می‌بینید که چگونه کشتار به وجود آماده است.

او تصریح کرد: با این شرایط مسلمانان باید هوشیار باشند و حول محور پیامبر اعظم (ص)وحدت خود را حفظ کنند پیامبر(ص) نهضت نجات انسان و هدایت بود و امام صادق(ع) انسان را از جهل نجات داد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: پیامبر الگوی  استقامت ، صبر، شکیبایی ، اخلاص و توجه به خدا است همچنین تسلط کامل بر زمان و حل مشکلات از شاخصه‌های پیامبر است که باید اسوه ما باشد.

او در ادامه خطبه‌های خود اظهار داشت: اینکه شهید سلیمانی در ۴۰ سال مبارزه در خط مقدم بود همان الگو گیری ایشان از شخصیت پیامبر و جهان بینی ایشان است که ذکر خدا در همه صحنه‌های زندگی  جاری است و  افراد و اشخاصی که به این اخلاص رسیده باشند هیچگاه از آن دور نخواهند شد و همیشه ثابت قدم خواهند بود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نماز جمعه ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.