کاظمی قمی: آمریکا در پی ایجاد جنگ نیابتی در افغانستان است

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: پس از شکست اشغالگری، آمریکایی‌ها جنگ نیابتی را علیه مردم مظلوم افغانستان تدارک دیده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: آمریکا در پی ایجاد بحران بومی در منطقه به ویژه در افغانستان است.

وی اظهار داشت: افغانستان در شرایط پیچیده و بحرانی به سر می‌برد و ۲۰ سال اشغالگری آمریکایی‌ها بجز کشتار، تجاوز و ویرانی برای ملت مظلوم این کشور در پی نداشته است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان افزود: در چنین شرایطی شاهد ازسرگیری بعد دیگری از اقدامات تروریستی و کشتار مردم مظلوم افغانستان هستیم که در ادامه راهبرد آمریکایی‌ها در منطقه، قابل تفسیر است.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: فرار نظامیان آمریکا از افغانستان با ورود داعش به پهنه امنیتی این کشور مصادف شد و اینکه می‌بینیم دوباره بعد جدیدی از اقدامات تروریستی رخ داد به مفهوم این است که پس از شکست اشغالگری، آمریکایی‌ها جنگ نیابتی را علیه مردم مظلوم این کشور تدارک دیدند.

کاظمی قمی افزود: افغانستان برای آمریکایی‌ها همچنان اهمیت دارد، زیرا تصورشان این است که بتوانند برای کشور‌هایی مانند چین، روسیه و ایران از جانب گروه‌های تروریستی مزاحمت‌های امنیتی ایجاد و مشکل آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: از این منظر برای کشورمان مهم است که ثبات و امنیت در افغانستان برقرار شود و آمریکایی‌ها می‌خواهند بی ثباتی و آنارشیسم امنیتی را به همسایگان این کشور تسری دهند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، ثبات و امنیت منطقه را در گرو ثبات افغانستان و دیگر کشور‌های در اشغال آمریکا مانند عراق دانست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار