۷۸ درصد از شاغلان صنایع دستی کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بانوان استان با ۷۸ درصد بیشترین میزان شاغلان صنایع دستی را به خود اختصاص داده‌اند که نشان از توانمندی آنان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: مدیران ۱۷ درصد از کل اقامتگاه‌های بومگردی، ۱۰ درصد واحد‌های پذیرایی بین راهی و ۱۷ درصد دفاتر خدمات گردشگری استان بانوان هستند.

گویلیان با بیان اینکه نظم و کیفیت بهتری را در مدیریت بانوان شاهد هستیم، افزود: استان کردستان طرفیت‌های بسیاری را در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی دارد که می‌توان از آن به بهترین شکل در جهت اشتغالزایی بانوان بهره گرفت.

او ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی اورامان در یونسکو، ما شاهد بیشترین اشتغال بانوان در شهرستان‌های مریوان و سروآباد هستیم که به وسیله آن می‌توان بسیاری از کمبود‌ها را جبران کرد.

گویلیان گفت: بیمه صنایع دستی زنان خانواده لغو شده است که امیدواریم در جهت احیای این بیمه بازنگری مجددی صورت بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تخصیص یافته که نسبت به پارسال رشد ۶ برابری داشته است.

برهان صلواتی افزود: طی چند سال اخیر در بخش مشاغل خانگی این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی گام‌های خوبی برداشته است که در نتیجه آن ۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بانوان استان به بازار کار متصل شدند.

او با اشاره به تدوین اطلس کارآفرینی بانوان استان، افزود: طی سه سال اخیر نیز الگوی توسعه را در تعاونی‌های فراگیر بانوان دنبال کرده‌ایم که اشتغال بسیار خوبی را برای زنان در پی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این راستا به راه اندازی سه شرکت تعاونی طی ۲ سال گذشته در شهر مریوان اشاره و اضافه کرد: در این تعاونی‌ها ۲۸۰ نفر از زنان مریوانی عضویت دارند که برای ۱۱۰ نفر از آن‌ها اشتغال ایجاد شده است.

صلواتی یادآور شد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که بیشتر آن‌ها فارغ التحصیل دانشگاهی بوده، اما بیکار هستند و باید برای اشتغال آن‌ها همه دستگاه‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.