یمن در هفتمین سال تجاوز و محاصره است

سفیر دولت نجات ملی یمن گفت: برادرانتان در یمن از تمسک به ریسمان خدا دست بر نداشته اند و در هفتمین سال تجاوز و محاصره هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گردهمایی قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن با حضور سفیر دولت نجات ملی یمن، در مجتمع فرهنگی آموزشی ۱۳ آبان آغاز شد.

ابراهیم محمد محمد الدیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران در ابتدای سخنرانی گفت: باعث خشنودی و خوشحالی است که خداوند متعال به ما افتخار بزرگداشت یکی از بزرگترین روز‌های خدا، در واقع بزرگترین روز و آن میلاد اشرف مخلوقات، رسول خدا، حضرت محمد صلوات و درود خداوند بر او و خاندان پاکش، را داد.

وی در ادامه بیان کرد: هر روز از روز‌های تاریخی ما امت مسلمان هر چقدر عظیم و مهم باشد نتیجه این روز بزرگ مبارک‌تر است. در این مناسبت مبارک و باشکوه، تبریک رهبریمن عبدالملک بدر الدین الحوثی، و نیز برادران وفادار شما از فرزندان مظلوم یمن را به شما عزیزان منتقل می‌نمایم.

او افزود: سالگرد مبارک میلاد پیامبر، ما را بر آن می‌دارد تا به زندگی نامه رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم، به دلیل اهمیت این زندگی نامه در ارتباط با شخصیت بزرگ در تاریخ تمام بشریت توجه کنیم. زیرا وقتی ملت ارتباط خود را با پیامبر خود از دست داد، ارتباط خود را با دو مورد از سه ستون اصلی که بر آن استوار است، از دست می‌دهد و این ارکان عبارتند از راه هدایت، رهبری و ملت، راه قرآن کریم که کتاب باشکوه خداوند، است، رهبر که پیامبر بزرگوار صلوات الله علیه وعلى ءاله است، و ملت که ما پیروان این دین بزرگ هستیم؛ و با غفلت از پیروی پیامبر خدا صلوات الله علیه وعلى ءاله راه را که قرآن کریم است را گم می‌کنیم، زیرا رسول خدا و جانشینان او نشانه‌های هدایت و تجسم عملی این رویکرد را به ما نشان می‌دهند.

الدیلمی ادامه داد: آنچه که قرآن کریم ارائه می کند سند الهی محفوظ ، ایمن و مورد اعتماد است و مهمترین چیزی را که ما به آن نیاز داریم تا از سیره پیامبران خدا بهره مند شویم، امروز ما نیاز داریم که به پیامبران بازگردیم زیرا هر زمان که از آموزه ها و رفتار و کردار پیامبران دور شدیم در عوض آن نیروهای استکبار، نیروهای طاغوت، نیروهای بی ایمانی، گمراهی، فساد و جنایت ظاهر میشود و هرچه وارد عرصه انسانی ما شود، آن را بیشتر از بی عدالتی پر می کنند، آن را با تاریکی بیشتر تیره می کنند و درگیر بیشتر می شود و هر چه جنایت بیشتر شود، بشریت بیشتر عذاب می کشد.

وی افزود: اگر رکن سوم که امت می باشد بدون دو رکن سابق که راه و رهبری است مانند گله گوسفندی خواهد بود که دشمنانش هر زمان و هر گونه که بخواهد آنها را خواهد کشت. این همان چیزی است که ملت ما در واقعیت تاریخی خود برای دوره های طولانی تجربه کرده است، که تعداد آنها از یک و نیم میلیارد مسلمان فراتر رفته است. آنها هیچ اثر و قدرتی ندارند، بلکه مانند حباب های روی سیلاب هستند.

او تاکید کرد: واقعیت و ضعف دردناکی که ملت ما در مواجهه با دشمنان خود تجربه می‌کند، نتیجه دوری ملت از پیامبرش و فاصله گرفتن آن از الگوگیری از او و پیروی از راه و سیره اوست. احیای این مناسبت بزرگ باید راه ما برای بازگشت به اسلام اصیل و احیای طرح قرآنی پر برکت باشد. امت باید همانگونه که به دستورات الهی عمل نموده، به ریسمان خداوند تمسک نماید. مثال مهم برای شما برادرانتان در یمن هستند که از تمسک به ریسمان خدا دست بر نداشته اند، زیرا ما در هفتمین سال تجاوز و محاصره در یمن هستیم که مانند آن در تاریخ ما ثبت نشده است، اما پیروزی‌های الهی برای بندگان مظلوم خدا ادامه دارد و آن بدلیل تمسک آن‌ها به ریسمان محکم خدا و عروته الوثقی است که جدایی ناپذیرند.

سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران ادامه داد: هدف نیرو‌های شیطانی  و مستکبر رویگردانی از ارزش‌ها و  آموزه‌های پیامبران، که آن‌ها از جانب خدا آورده اند است. پروژه استکباری در جهان که توسط صهیونیست‌ها و ابزار‌های آنان یعنی آمریکا، اسرائیل و عوامل آنان در منطقه که عربستان سعودی و امارات متحده عربی و رژیم آل خلیفه در بحرین رهبری می‌شود‌. می‌خواهد ما را از پیامبرمان و هویت ما جدا کند و تلاش می‌کند تا تصویر اسلام را از طریق ابزار‌های کثیف وهابی که با فتوا‌های آن به بدعت، بد اخلاقی و خیانت هرکسی که سعی می‌کند امت را به پیامبرش پیوند دهد، مخدوش کند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه، ما باید به بزرگداشت ایام خدا همت کنیم که اولین مورد آن سالروز میلاد رسول اکرم، صلوات الله علیه وعلى ءاله است. شاید شما مردم بزرگ مظلوم یمن را دیده اید که از این مناسبت به نحو بی نظیری یاد می‌کنند. اگر ما یاد او را گرامی بدانیم در واقع بیدار خواهیم شد که به آن نیاز داریم، و نتیجه افزایش یاد او گشایشی خواهد بود بر سختی که از آن رنج می‌بریم، در همه سطوح چه در سطح فردی، چه در سطح مردمی و چه در سطح کل ملت این مناسبت باید شامل حال همه ملت‌ها شود، حتی اگر در تعیین تاریخ تولد او متفاوت باشد.

سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران در پایان تاکید کرد: همانطور که توسط امام حکیم الهی، آیت الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی (رض) تصویب شده و روز‌های بین این دو تاریخ را هفته وحدت اسلامی قرار داد. در خاتمه این روز بزرگ را مجددا به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال می‌خواهم که آن را با خیر، برکت، پیروزی و توانمندی به ملت ما بازگرداند و عیدتان مبارک باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار