بازداشت دو کهنه سرباز آلمانی در پی تلاش برای اعزام مزدور به جنگ یمن

منابع آلمانی اعلام کردند دو تن از کهنه سربازان این کشور که قصد داشتند برای عربستان مزدور جمع‌آوری کرده و به یمن بفرستند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، پلیس آلمان اعلام کرد در جنوب غربی این کشور دو کهنه سرباز آلمانی که قصد داشتند از میان نیرو‌های امنیتی و پلیس برای عربستان مزدور جمع کنند و آنان را به جنگ یمن بفرستند، بازداشت شدند.

مقامات «کارلسروهه» شهری در ایالت بادن_وورتمبرگ آلمان، در این خصوص گفتند: این دو سرباز قصد داشتند یک گروه متشکل از ۱۰۰ الی ۱۵۰ مزدور را به فرماندهی خود به جنگ یمن اعزام کنند.

بر اساس بیانیه دادستان آلمان، متهمان با نام «آرند آدولف جی» و «آرچیم ای» در اوایل سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفتند یک گروهک شبه نظامی خصوصی تشکیل دهند و از آن نه تنها در جنگ علیه یمن بلکه در هر کجا که لازم بود استفاه کنند. آنان حتی به مزدورانی که جمع کرده بودند قول دادند ماهیانه ۴۰ هزار یورو به حسابشان واریز کنند.

یمن نزدیک به هفت سال است که از سوی ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان مورد حمله قرار گرفته است. عربستان برای پیشروی در خاک یمن حتی عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده را نیز به این کشور اعزام کرده است.

علاوه بر جنگ نظامی که مردم این کشور را آزار می‌دهد، عربستان و حامیان آن مانند انگلیس و آمریکا با تحمیل کردن محاصره‌ای همه جانبه راه‌های زمینی، هوایی و دریایی را بر روی مردم یمن بسته‌اند و تحریم‌های اقتصادی سختی را بر آن اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار