پایان نشست مسکو؛ ناتو مسئول اصلی بازسازی افغانستان معرفی شد

شرکت کنندگان نشست «فرمت مسکو» پیرامون افغانستان در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،در پایان نشست مسکو بیانیه مشترک صادر شد که در آن شرکت کنندگان این نشست توافق کردند که بار اصلی بازسازی افغانستان را باید کشورهایی بر عهده بگیرند که نیروهای نظامی آنها در 20 سال گذشته در افغانستان حضور داشته‌اند.

در بیانیه آمده است: کشورهای شرکت‌کننده در نشست با هدف حل و فصل اوضاع نابسامان اقتصادی ابتکار عمل طرح گروهی ویژه مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی با دایره مشارکت گسترده تحت نظارت سازمان ملل در اسرع وقت را پیشنهاد کردند، البته با این درک که بار اصلی بازسازی و توسعه اقتصادی و مالی افغانستان پس از جنگ باید بر عهده کشورهایی باشد که نیروهای نظامی آنها در 20 سال گذشته در این کشور (افغانستان) حضور داشته‌اند. 

سومین نشست «فرمت مسکو» پیرامون افغانستان با مشارکت نمایندگان خاص و مسئولان ارشد روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و هیئت عالی‌رتبه طالبان برگزار شد.

مسکو بارها میزبان کنفرانس‌های افغانستان در قالب‌های مختلف بوده است. هفته آینده ایران قصد دارد میزبان کنفرانسی درباره افغانستان باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، ناتو ، نشست مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار