حاتمی مطرح کرد

گسترش روانشناس نما‌ها در فضای مجازی

رئیس نظام روانشناسی و مشاوره گفت: با گسترش استفاده از فضای مجازی تعداد روانشناس نما‌ها در این بستر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حاتمی رئیس نظام روانشناسی و مشاوره کشور با حضور در برنامه پیگیری شبکه خبر در خصوص روانشناس نما‌های فضای مجازی گفت: با شروع همه گیری ویروس کرونا فضای مجازی محل ارتباطی با مردم شد، عده‌ای که تحصیلات  روانشناسی و مشاوره را ندارند چه در داخل کشور و چه از خارج کشور خودشان را به عنوان روانشناس به مردم معرفی کرده و به مردم مشاوره‌هایی را می‌دهند که آسیب‌هایی را در پی داشته است، در صدد این هستیم که افرادی را که پروانه نظام روانشناسی ندارند به مردم معرفی کنیم.

او افزود: ما در یک و نیم سال گذشته تلاش کردیم که با فرهنگ سازی و انتشار اعلامیه افرادی که پروانه و تحصیلات روانشناسی را ندارند از این حیطه خارج کنیم، اما فضای مجازی تمام تلاش‌های ما را خنثی کرده است.

حاتمی در خصوص شناسایی روانشناسان واقعی از تقلبی گفت: افراد پس از مراجعه به مطب‌های روانشناسی و مشاوره می‌توانند با بررسی پروانه روانشناسی و استعلام آن از وبگاه نظام روانشناسی و مشاوره از صحت آن مطلع شوند. هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با تماس با معاونت تخلفات صنفی شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار