دهمین دوره "مناظرات دانشجویی" ۲۰ آبان در کرمانشاه کلید می‌خورد

مرحله مقدماتی دهمین دوره "مناظرات دانشجویی" از ۲۰ آبان ماه در کرمانشاه کلید می‌خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد خدادادی شاهیوند معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از آغاز به کار مرحله مقدماتی دهمین دوره "مناظرات دانشجویی" در استان از آبان ماه امسال خبر داد و گفت: این مناظرات از ۲۰ آبان کلید می‌خورد و دانشجویان برای شرکت در این مناظرات تا ۱۵ آبان فرصت ثبت نام دارند.

او با بیان اینکه شرکت در این مناظرات برای تمام دانشجویان استان امکانپذیر است، گفت: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به آدرس @Monazerat۱۰ مراجعه کرده و یا با شماره ۳۱۰۳۱ داخلی ۶۲۱ و ۶۲۰ تماس گیرند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه بیان داشت: حضور علاقمندان در این رقابت‌ها در قالب تیم‌های چهار نفره خواهد بود که دو نفر به عنوان مناظره کننده و دو نفر به عنوان پشتیبان فعالیت دارند، اما در این دوره با توجه به شرایط کرونایی تیم‌های دو نفره هم می‌توانند در مناظرات شرکت کنند.

خدادادی با اشاره به حضور ۱۵ تا ۲۰ تیم در دوره‌های گذشته مناظرات ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی در این دوره انتظار کاهش تیم‌ها را داریم.

او افزود: این دوره مناظرات در هفت روز برگزار شده و جهت رعایت هرچه بهتر شیوه نامه های بهداشتی، مناظرات بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

خدادادی با بیان اینکه این مرحله از مناظرات، مقدماتی و استانی است، اظهار داشت: در پایان این مناظرات از هر ۱۰ تیم شرکت کننده یک تیم برای حضور در مرحله منطقه‌ای این رقابت‌ها انتخاب می‌شود و تیم‌های برگزیده در این مرحله هم راهی مرحله کشوری می‌شوند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در خصوص موضوع مناظرات هم گفت: در این رقابت‌ها ۱۰۰ تا ۱۴۰ گزاره که توسط یک تیم علمی در تهران طراحی شده اند اعلام می‌شود و تیم‌های شرکت کننده گزاره‌های اولویت دار خود را انتخاب کرده و نظرات موافق و مخالف خود با آن گزاره را اعلام می‌کنند.

او افزود: در گام بعدی داوران از میان گزاره‌های اولویت بندی شده، تیم‌های موافق و مخالف با آن گزاره‌ها را انتخاب کرده و در زمانبندی مشخص برای مناظره دعوت می‌کنند.

به گفته خدادادی هر یک از تیم‌ها ۱۶ دقیقه فرصت دارد و شاخص‌هایی مانند فن بیان، استدلال، استفاده از اسناد و آراستگی، در قضاوت عملکرد تیم‌های شرکت کننده توسط داوران لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.