اعلام آمادگی ناتو برای مقابله با تهدیدات تروریستی افغانستان

دبیرکل ناتو در اظهاراتی اعلام کرد این سازمان برای مقابله با تهدیدات تروریستی ناشی از اوضاع افغانستان آماده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در سخنانی اعلام کرد این سازمان قادر است با هرگونه تهدید تروریستی که از افغانستان ناشی می‌شود، مقابله کند.

او در ادامه افزود: ما طالبان را به خاطر تعهد خود به حقوق بشر، مقابله با تروریسم و آزادی مسئول می‌دانیم و جامعه بین المللی این پتانسیل را دارد که از نفوذ اقتصادی و دیپلماتیک بر طالبان استفاده کند.

استولتنبرگ در خصوص روسیه نیز افزود: نیروی موشکی روسیه تهدیدی برای امنیت ماست و ناتو با افزایش توان بازدارندگی و با آن مقابله خواهد کرد. ما برای گفتگو با روسیه آماده‌ایم و به ارزیابی نحوه تقویت نیرو‌های بازدارنده و دفاعی خود ادامه می‌دهیم.

اقدامات تروریستی در افغانستان از سوی داعش انجام می‌پذیرد که بر اساس گفته‌های مقامات آمریکایی از جمله افشاگری‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در رقابت‌های انتخابات ۲۰۱۶ مشخص شد «باراک اوباما» و «هیلاری کیلنتون» از عاملان اصلی شکل‌گیری این گروه تروریستی بودند و به آن‌ها کمک‌های بسیاری کردند.

از اقدامات تروریستی داعش در افغانستان می‌توان به انفجارهای مساجد شیعیان در ولایت‌های قندوز و قندهار اشاره کرد که بر اثر این بمب‌گذاری‌های تروریستی ده‌ها نفر از مردم افغانستان شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

چندی پیش نیز دولت روسیه در ۱۸ اکتبر اعلام کرد که فعالیت نمایندگی خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نمایندگی این سازمان در مسکو را به حال تعلیق درآورده است. این تصمیم در پی لغو مصونیت و اخراج هشت کارمند دیپلماتیک روسیه در ناتو به اتهام جاسوسی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ناتوی دروغگوی فاسد فاسق غارتگر متجاهرخودش تروریست و تروریست پرور است و همراه و همپیمان با آمریکایهای تروریست اشغالگر 20 سال در افغانستان پیدا و پنهان همکاریهای مجدانه داشته است و در تمامی جنایات آمریکایها و غارتگریهاش در افغانستان 100% درصد شریک جرم است شک نکنید این دروغگوهای خبیث ناتو دست پرورده آمریکایهای خبیث هستند گولشون رو نخورید که همگیشون دشمنان درجه یک حقوق بشریت و عدات بدون تبعیضگریهای مختلف انسانی اسلامی و دشمنان اسلام و مسلمین هستند ناتو و آمریکا و صهیونیست و انگلیس باید از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص اخراج و رانده و نابود و فراری شوند تا جهان اسلام ناب محمدی ص یکپارچه شود متحد شود اتحادیه جهان اسلام به معنای واقعی کلمه تشکیل شود تا دشمنان اسلام و مسلمین نتوانند به مومنین مسلمین و مال و اموال و ثروتهای ملی ملتشان و به خاک کشورهاشان در سر تا سر جهان اسلام ظلم و زور غارتگری و تجاوز و باجگیری و جرم و جنایات مختلف کنند و نتوانند فسادهای مختلف به راه بی اندازند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار