کیوسک خدمات غیرحضوری/

چگونه از کاربری ثبت اوراق خزانه اسلامی از طریق سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم؟

در این گزارش نحوه استفاده از کاربری ثبت اوراق خزانه اسلامی از طریق سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است. 

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضوری می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش نحوه استفاده از کاربری ثبت اوراق خزانه اسلامی از طریق سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است. 

در راستای ارائه خدمات غیرحضوری (الکترونیکی) به نهادهای برون سازمانی، سازمان تامین اجتماعی امکان ثبت اطلاعات مربوط به اوراق خزانه اسلامی را فراهم کرده است.

لذا نماینده ذی­حسابی می­تواند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمـان به آدرس https://eservices.tamin.ir درخواست مربوطه را ثبت کند.

ورود به سامانه

برای این منظور مطابق شکل زیر بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک کرده سپس با استفاده از کد ملی به عنوان نام کاربـری و گـذرواژه(رمز عبور) به درگاه الکترونیکی سازمان وارد شوید.

/////

/////

پس از ورود به سامانه، از قسمت پایین صفحه، بخش دستگاه­های دولتی و رسمی گزینه پنل مخصوص دستگاه­های دولتی و مرجع استعلامات رسمی را انتخاب کنید.

/////

با انتخاب آن فرمی به شکل زیر باز می­شود:

/////

کافیست بر روی گزینه اوراق خزانه اسلامی کلیک کنید. 

فرم اوراق خزانه اسلامی

از این قسمت به منظور مشاهده و مدیریت اطلاعات اوراق خزانه اسلامی متعلق به ذی­حسابی مربوطه استفاده می­ شود. 

/////

جهت شروع کار ابتدا اطلاعات مربوط به شماره گواهی اصل حق بیمه و تاریخ گواهی اصل حق بیمه را وارد کرده، سپس دکمه جستجو را کلیک کنید.

در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده و همچنین مالکیت اوراق مذکور توسط ذی­حسابی، اطلاعات اوراق شامل نماد معاملاتی، اعتبار کل اوراق، دستگاه اجرایی اصلی و لیست ردیف­های پیمان ثبت شده برای آن اوراق مشاهده خواهد شد. 

ثبت اوراق خزانه اسلامی

برای این منظور همانطور که در شکل زیر مشخص است، بر روی دکمه ثبت ردیف کلیک کنید.

/////

فرم ثبت ردیف پیمان

با انتخاب دکمه ثبت ردیف، فرمی مطابق شکل زیر مشاهده می­ شود. 

/////

پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به کدکارگاه(10 رقمی) و ردیف پیمان(8 رقمی) در صورت صحیح بودن مقادیر وارد شده اطلاعات مربوط به ردیف پیمان مذکور نمایش داده می­شود.

نکات قابل توجه هنگام ثبت اطلاعات:

1- تاریخ صدور حواله/واگذاری نمی­تواند از تاریخ سر­رسید بزرگتر باشد.

2- پس از انتخاب تاریخ صدور حواله و محاسبه مبلغ حفظ قدرت خرید توسط سامانه، قسمت مربوط به حفظ قدرت خرید فعال خواه شد.

پس از وارد نمودن شماره، تاریخ و مبلغ حفظ قدرت خرید در صورت وجود مغایرت بین مبلغ محاسبه شده توسط سامانه و مبلغ وارد شده توسط کاربر، پیامی مبنی بر اختلاف این دو مقدار داده می شود (مطابق شکل زیر)، با این حال در صورت تایید کاربر امکان ثبت مقادیر وارد شده امکان پذیر است.

/////

ذخیره اطلاعات ردیف پیمان

در قسمت اطلاعات اوراق، مقادیر مبلغ اصل حق بیمه و تاریخ صدور حواله/ واگذاری را وارد کنید، در صورت نیاز به وارد کردن مقادیر حفظ قدرت خرید، از بخش پائین فرم استفاده کنید. 

/////

پس از تکمیل فرم، دکمه ذخیره را انتخاب نمائید. سامانه به صورت اتوماتیک به صفحه اصلی منتقل می­ شود. 

رکورد ثبت شده

همانطور که در شکل زیر مشخص است، اطلاعات ذخیره شده به عنوان رکورد جدید در لیست قابل مشاهده می باشد که وضعیت آن در حالت "در انتظار تایید" می باشد که در این صورت امکان عملیات تایید، ویرایش و حذف بر روی آن وجود دارد.

/////

به منظور نهایی شدن ردیف مذکور و ارسال آن به جهت انجام مراحل بعدی می­بایست از قسمت عملیات گزینه "تایید ردیف" را انتخاب نمائید.

توجه داشته باشید؛ پس از تایید امکان ویرایش یا حذف ردیف مربوطه وجود نداشته و اطلاعات ثبت شده قطعی و غیرقابل اصلاح خواهند بود.

نمایش جزئیات ردیف پیمان

برای این منظور در ردیف مورد نظر از دکمه عملیات گزینه نمایش جزئیات را انتخاب کنید.

/////


بیشتر بخوانید: 

 

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار