تصویر خیره کننده ناسا از مرکز کهکشان راه شیری

ناسا به تازگی تصویری از کهکشان راه شیری را منتشر کرده و توضیح داده که چرا ستارگان رنگارنگ هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gadgets، ناسا هرگز از شگفت زده کردن ما با انتشار تصاویر از فضای بیرونی زمین دست برنمی‌دارد. این آژانس فضایی در یک پست جدید در صفحه رسمی خود عکس جدیدی از شرایط کهکشان راه شیری را در ۱۹ اکتبر منتشر کرد. تصویر رنگارنگی که به صورت پانوراما از کهکشان راه شیری گرفته شده است.

ناسا اشاره می‌کند که با ترکیب مشاهدات از سراسر طیف الکترومغناطیسی، توانسته است وجود رشته‌های در هم تنیده تا فاصله تا ۲۰ سال نوری را آشکار کند. این آژانس فضایی افزود: یادگیری بیشتر در مورد این رشته‌ها ممکن است به ما در مطالعه آب و هوا در فضا، مانند باد خورشیدی که در منظومه شمسی ما می‌وزد، و درک بهتر کیهان در هسته راه شیری کمک کند.

کهکشان راه شیری

رصدخانه‌های مختلف ناسا در حال گرفتن عکس‌های شگفت انگیز از فضا هستند که در درجه اول برای مطالعه و تحقیقات از آن‌ها استفاده خواهد شد. جدیدترین تصویر کهکشان راه شیری توسط رصدخانه اشعه ایکس چاندرا در مدار ناسا و تلسکوپ رادیویی MeerKAT در آفریقای جنوبی گرفته شده است.

علت رنگارنگ بودن تصاویر ناسا

این عکس انفجار ابر‌های رنگارنگ و خوشه‌های ستاره‌ای را نشان می‌دهد. ناسا علت این رنگ‌ها که به جادو شبیه هستند را در عکس توضیح می‌دهد. در توضیح عنوان شده است: مناطق نارنجی، سبز، آبی و بنفش در این تصویر با سطوح مختلف انرژی اشعه ایکس مطابقت دارد.

رنگ‌های ملایم یاسی و خاکستری به دلایل دیگری ایجاد شده است. در ادامه این پست نوشته شد امواج رادیویی به رنگ بنفش و خاکستری نشان داده شده اند. امواج رادیویی فرکانس کمتر و طول موج بیشتری نسبت به اشعه ایکس دارند، بنابراین رنگ‌های متفاوتی را بر روی تصویر نشان می‌دهند.

ناسا پیشتر در ماه ژوئیه، تصویر خیره کننده دیگری از یک کهکشان به نام M۷۷ را به اشتراک گذاشته بود و همچنین نحوه شکل گیری آن را توضیح داد. در این پست نیز ناسا نقش میدان‌های مغناطیسی در شکل گیری کهکشان‌های مختلف را توضیح داد.

کهکشان M۷۷

آژانس فضایی آمریکا در پست دیگری در ماه ژوئن، عکسی از دو کهکشان در حال چرخش در یک سیستم کهکشانی در فاصله ۱۴۰ میلیون سال نوری از زمین به اشتراک گذاشت.


بیشتر بخوانید

  • تصاویر فوق العاده و خیره کننده هابل از فضا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوستان یکی می که سر کاریه یکی می که با کدوم نرم افزار درست می کنید وای بر جهل .....جهل....جهل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
جالبه خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خیلی باحاله‌،با‌چه‌برنامه‌ای‌این‌عکسا‌رو‌‌درست‌میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس زاد
۰۹:۲۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
ما شاا... لا حول و لا قوه الا باا... العلی العظیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
همش سرکاریه
آخرین اخبار