مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام خبر داد؛

لزوم توجه به توسعه انجمن ‏های اولیا و مربیان

رشیدی گفت: انجمن اولیا و مربیان در کنار آموزش و پرورش به رشد و تعالی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت رشیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام در مراسم نمادین استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان به مروری بر تاریخ فعالیت انجمن اولیا و مربیان پرداخت و گفت: یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس در دنیا، توسعه انجمن ‏های اولیا و مربیان در همه مدارس است که در واقع پیوند خانه و مدرسه را رقم می‌زند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان در کنار آموزش و پرورش به رشد و تعالی دانش‌آموزان کمک می‌کند و پیوند اولیا و مربیان مدرسه سبب می‌شود که سیر رشد و پیشرفت دانش‌آموزان روندی رو به جلو و تعلیم و تربیت نیز تأثیر بهتر، عملی‌تر و پایدارتری داشته باشد.

حجت رشیدی در ادامه طرح کرد: اهداف نظام تعلیم و تربیت، بر اساس ساحت‌های شش گانه، پرورش افرادی مستقل، توانمند، خوش فکر، خلاق، متفکر و دارای قدرت حل مسئله است نه اینکه صرفا فردی تربیت شود که بتواند در کنکور موفق شود، لذا توجه به تربیت دانش آموزان در کنار ارتقای سطح آموزش به عنوان نیروی انسانی و سرمایه‌های اجتماعی آینده کشور، موضوع مهمی است که باید در سرلوحه اقدامات انجمن‌های اولیا و مربیان قرار گیرد.

موسوی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان نیز، گفت: خانه و مدرسه دو نهاد مهم تربیتی به شمار می‌روند که همکاری بین آن‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار تاثیرگذار است.

او استحکام پیوند بین مدرسه و خانه را از مزایای بزرگ دوران کرونا دانست و افزود: در شرایط جدید آموزشی و انتقال بخشی از تعلیم و تربیت دانش آموزان در منزل و با همکاری والدین، سبب شناخت بیشتر والدین از وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان شده است.

موسوی مطرح کرد: در شرایط جدید کاری آموزش و پرورش دانش آموزان، ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس برای توسعه مشارکت، ارتباط قوی‌تر و هدفمندتر الزامی است، زیرا همدلی و همراهی اولیا و مربیان موجب پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان می‌شود.

او تلاش‌های اولیا ومربیان در دوران کرونا برای بهبود و ارتقای سطح کیفیت آموزش و تربیت دانش آموزان را شایسته قدردانی دانست.

در این مراسم از مدیران فعال در حوزه انجمن اولیا و مربیان نیز قدردانی به عمل آمد.

همچنین از دانش آموز مریم الماسی زاده، حائز رتبه برتر در رشته حفظ مسابقات بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.