پرونده جنایات جنگی نظامیان انگلیس در عراق بدون پیگرد قانونی بسته شد

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که رسیدگی به اتهامات ۱۲۰۰ سرباز انگلیسی حاضر در عراق بدون پیگرد قانونی به پایان رسیده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ المیادین، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که تحقیقات مستقل در مورد بیش از ۱۲۰۰ شکایت علیه سربازان انگلیسی متهم به ارتکاب جنایت جنگی در عراق بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بدون پیگرد قانونی به پایان رسیده است!

والاس در نامه‌ای به پارلمان انگلیس اعلام کرد که  آژانس مسئول تحقیقات مستقل از سال ۲۰۱۷ به طور رسمی فعالیت خود را متوقف کرده است.

او در ادامه افزود: «با وجود اینکه حدود ۲۰۰ اتهام از طریق ۵۵ مکانیسم مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفته، اما در نهایت هیچ سربازی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار نگرفته است.»

والاس اظهار کرد که در سال ۲۰۱۹، ۵ سرباز به دادستانی معرفی شدند، اما هیچ اتهامی علیه آن‌ها مطرح نشد.

او همچنین مدعی شد کرد که در برخی پرونده‌ها، تحقیقات انجام شده توسط پلیس در شرایط سخت در میدان جنگ باعث شده تا نتوان همه مدارک لازم را جمع آوری کرد که این باعث از دست رفتن فرصت‌هایی برای محاکمه مسئولان شده است.

ارتش انگلیس در حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ به عنوان بخشی از ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا شرکت کرد و متعاقباً نیرو‌های خود را در این کشور نگه داشت.

وزارت دفاع انگلیس در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که ۱۵.۱ میلیون پوند به بیش از ۲۰۰ فرد عراقی که نظامیان انگلیسی را به بازداشت و شکنجه غیرقانونی متهم کرده بودند، پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
هر وقت عراق پرونده رو بست قبوله نه شما
آخرین اخبار