شفیعی:

۹۳ درصد مردم زنجان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تاکنون ۷۹۵ هزار و ۹۶۸ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شفیعی مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا پایان شهریورماه امسال ۹۳/۷۳ درصد از جمعیت واجد شرایط نسبت به أخذ کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده اند.

او جمعیت واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی را ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷۹۵ هزار و ۹۶۸ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده اند و تعداد افراد باقی مانده که هنوز هیچ اقدامی برای کارت هوشمند ملی خود نکرده‌اند ۵۳ هزار و ۲۶۱ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۲۰ هزار و ۲۶۰ نفر در استان زنجان کارت هوشمند ملی درخواست کرده‌اند.

شفیعی به تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۳۸ دفتر در استان زنجان فعال هستند که شامل ۱۲ اداره و ۲ نمایندگی، ۱۷ دفتر پیشخوان و ۷ ایستگاه سیار است.

او ادامه داد: این روز‌ها کاربرد کارت هوشمند ملی بیشتر شده و همه افراد بالای ۱۵ سال باید دارای کارت هوشمند ملی باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان بابیان اینکه هنوز کمتر از ۷ درصد از واجدین شرایط نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند، گفت: افرادی که مراجعه می‌کنند و اطلاعاتشان ثبت می‌شود هیچ‌گونه مشکلی در خصوص أخذ خدمات دولتی نخواهند داشت.

شفیعی افزود: برای افرادی که ثبت‌نام می‌کنند کد رهگیری ارائه می‌شود و بعد از آن می‌توانند با شماره ملی و کد رهگیری از خدمات دولتی و غیردولتی بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر اینکه کارت به دست افراد برسد یا نه خیلی مهم نیست، اما درخواست ما از مردم این است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدامات لازم را انجام دهند.


مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: افرادی که برای کارت هوشمندملی خود اقدام کرده اند و به هر دلیل پیامکی مبنی بر تحویل کارت هوشمند ملی خود دریافت نکرده‌اند می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* از طریق تلفن همراه خود از آخرین وضعیت کارت هوشمندملی خود مطلع شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.