یورش پلیس فدرال آمریکا به خانه یک میلیاردر روس در نیویورک و واشنگتن

پلیس فدرال آمریکا تمام بخش‌های خانه اولگ دریپاسکا در نیویورک و واشنگتن را به منظور یافتن اسناد و اطلاعات جستجو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس فدرال آمریکا (FBI) با یورش به خانه های اولگ دریپاسکا، میلیاردر روس در نیویوک و واشنگتن اقدام به وارسی و جمع آوری اطلاعات از این اماکن کرد. گفته می‌شود این جستجو‌ها در راستای بخشی از پرونده تحقیقاتی اف بی آی انجام شده است.

دریپاسکا یک میلیاردر روس است که به دلیل ارتباط نزدیکش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و نقش احتمالی در مداخله در انتخابات ریاست جمهوری، در سال ۲۰۱۸ مورد تحریم آمریکا قرار گرفت. دادستان کل آمریکا در تایید این خبر اعلام کرد این تحقیقات به منظور تکمیل برخی موارد در پرونده این میلیاردر روس انجام شده است.

دریپاسکا در سال ۲۰۱۶ چند ماهی پائول منافورت، رییس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را به استخدام خود درآورده بود و در سال ۲۰۱۸ به جرم کلاهبرداری و برخی اتهامات وارده مجرم شناخته شد.

مقامات و سخنگوی پلیس فدرال آمریکا در واکنش به انتشار این خبر اعلام کردند این تحقیقات در راستای اجرای قانون انجام شده است و از ارائه توضیحات بیشتر در مورد جزئیات این واکاوی خودداری کردند. وکیل دریپاسکا ضمن تایید این خبر اعلام کرد: این جستجو‌ها در راستای تحریم‌های آمریکا انجام شده است.

لاریسا بیلیوا، وکیل دریپاسکا اعلام کرد: هر دو ملک دریپاسکا در واشنگتن و نیویورک مورد بازرسی ماموران پلیس فدرال آمریکا قرار گرفت. این تحقیقات در راستای تکمیل پرونده تحریمی دریپاسکا توسط مقامات آمریکایی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار