نگرانی سازمان عفو بین الملل از توسعه اختیارات پلیس رژیم صهیونیستی

سازمان عفو بین الملل از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه اختیارات پلیس این رژیم برای تفتیش منازل فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فلسطین، سازمان عفو بین الملل از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه اختیارات رژیم و تفتیش منازل فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های ۴۸ بدون نیاز به اجازه دادگاه ابراز نگرانی کرد.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: از دیدگاه ما تردید‌های بسیاری درباره نحوه اجرا و نتایج اجرای این تصمیم وجود دارد و به نظر ما اجرای این تصمیم حقوق اصلی و اولیه شهروندان را نقض می‌کند بدون اینکه عملا احساس امنیت کنند و ما شک داریم که این تصمیم بتواند با خشونت و جنایتی که علیه فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی وجود دارد، مبارزه کند. اجرای این تصمیم می‌تواند اعتماد کمی که بین پلیس و شهروندان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی وجود دارد خدشه دار کند و استفاده پلیس از این اختیار ضرورتا به نقض حقوق همه شهروندان در اسرائیل منجر خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه پیش نویس قانونی را تصویب کرد که به موج آن اختیارات پلیس رژیم اشغالگر مبنی بر بازرسی منازل فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های ۴۸ توسعه می‌یابد و پلیس بدون اجازه دادگاه می‌تواند این کار را انجام دهد.

گیدون ساعر، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی این پیش نویس را ارائه داده بود و بنا به اعلام شبکه کان اسرائیل، این قانون به صورت کلی در چارچوب گام‌های هدفمند برای مبارزه با خشونت به خصوص در شهر‌ها و روستا‌های عرب نشین قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار