کاهش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

پس از اعلام گزارش آمریکا مبنی بر کاهش تولیدات این کشور در ماه سپتامبر و با وجود نگرانی بازار از میزان عرضه و تقاضا، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. با وجود این کاهش، این شاخص نفتی طی هفته‌های اخیر بیش از ۷ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده است. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۴ درصد کاهش، ۸۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. در ماه جاری میلادی علی رغم نوسانات قیمتی، شاخص نفت آمریکا نیز بیش از ۱۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

ماه گذشته میلادی براساس گزارشات رسمی تولیدات داخلی کارخانه‌ها در آمریکا بیشترین افت را در هفت ماه گذشته به ثبت رسانده است. کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی در جهان موجب کاهش روند تولید از جمله تولیدات خودرو در آمریکا شده است.

تحلیلگران معتقدند با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال در نیمکره شمالی، قیمت نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی همچنان افزایشی خواهد ماند. کارشناسان پیش بینی کرده اند اگر امسال مردم زمستان سردی را تجربه کنند قیمت نفت ممکن است بیش از پیش بینی‌های صورت گرفته افزایش یابد.

منابع خبری می‌گویند چنانچه تولید نفت خام در آمریکا افزایش یابد ممکن است افزایش بهای نفت تا حدی کنترل شود. گفته می‌شود قرار است تولید و پالایش نفت خام از ماه آینده میلادی در پالایشگاه‌های ایالات متحده افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار