دیپلمات روس: سیاست تحریک‌آمیز ناتو نمی‌تواند تا همیشه برقرار باشد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که سیاست تحریک‌آمیز ناتو برای اخراج دیپلمات‌های روس نمی‌تواند تا همیشه ادامه‌ داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی به قطع روابط میان روسیه و اتحاد ناتو واکنش نشان داد و آن را نمایش از دست رفتن فرصت‌ها دانست.

اولیانوف در این پیام نوشت: «روابط روسیه و ناتو داستان از دست رفتن انتظارات و فرصت‌هاست.»

او در ادامه نوشت: «سیاست تحریک‌آمیز ناتو برای اخراج دیپلمات‌های روس نمی‌تواند تا همیشه ادامه داشته باشد، در نتیجه روسیه ماموریت دائمی خود در ناتو را به پایان می‌رساند.»

دو هفته پیش ناتو ۸ دیپلمات روس را از دفتر خود در بروکسل اخراج کرد. «لئونید سلوتسکی» رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه در همان زمان اعلام کرد روسیه به این اقدام ناتو پاسخ خواهد داد و تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

ناتو در توجیه این تصمیم خود اعلام کرد این هشت نفر مخفیانه در قالب ماموران اطلاعاتی کار می‌کرده‌اند.

امروز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد از ابتدای ماه نوامبر (۱۰ آبان)، روسیه روابط دیپلماتیک خود را با ناتو به طور کامل قطع خواهد کرد و گفت: «اگر ناتو خواهان مذاکره باشد می‌تواند با سفیر روسیه در بلژیک گفتگو کند.»

این تصمیم از سوی آلمان با واکنشی منفی مواجه شد به طوریکه «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان تصمیم اخیر روسیه برای قطع تمام و کمال روابط با ناتو را باعث وخامت روابط دانست و با بیان آنکه تصمیم کنونی روسیه جز پشیمانی چیزی به همراه نخواهد داشت، افزود: «ما آماده مذاکره هستیم، اما باید این واقعیت را بپذیریم که روسیه ظاهرا آمادگی رایزنی را ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار