رئیس شورای شهر تایباد مطرح کرد؛

توانمندسازی دهیاران روستا‌های تایباد در حوزه اشتغال

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد گفت: طرح توانمندسازی دهیاران در حوزه اشتغال زایی در شهرستان اجرا می‌شود.




یوسف یوسفی رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: طرح توانمندسازی دهیاران می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود و کسب و کار‌های خرد در روستا‌ها را رونق دهد.

او افزود: به همین منظور دوره‌های آموزشی برای دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها برگزار می‌شود تا با اجرایی کردن آموزش‌ها در روستا، از ظرفیت مردمی برای رفع مشکلات استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد ادامه داد: کسب و کار‌های خرد با اعتبارات کمتر منجر به تولید می‌شوند و از طرفی میزان اشتغالزایی بالایی دارد.

یوسفی بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مردمی است؛ که راه اندازی کسب و کار‌های خرد می‌توانند تا حدودی مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کنند و معضل بیکاری را بهبود بخشند.

او تصریح کرد: تغییر نگرش مسئولین و افراد پرنفوذ در روستا‌ها برای توسعه اقتصاد اجتماعی ضروری است و این عقیده باید به وجود بیاید که می‌شود با هزینه کم، اشتغال، تولید و در نهایت رفاه اجتماعی به وجود آورد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های روستا برای رفع مشکلات تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از امور نهاد‌های اقتصادی شهرستان به روستا‌ها مربوط می‌شود؛ می‌توان با تعیین و اولویت بندی ظرفیت‌های موجود در روستا در صدد رفع مشکلات بر آمد.

یوسفی اظهار کرد: هر اشتغالی برای پایداری باید تمام مراحل قانونی و شرایط نهاد‌های نظارتی را داشته باشد تا در آینده به دلیل نواقص دچار مشکل نشود.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.