پلیس نروژ: جان‌باختگان حمله تروریستی با چاقو کشته شدند

پلیس نروژ با اشاره به حمله اخیر تروریستی در این کشور کشته شدن افراد با گلوله یا تیر و کمان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس نروژ امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد افراد جان باخته در حمله تروریستی هفته گذشته با اصابت چاقو جان خود را از دست داده‌اند و اصابت گلوله و تیر و کمان در میان نبوده است.

این حمله چهارشنبه هفته گذشته در شهر کوچکی به نام «کونگسبر» (Kongsberg) در نروژ انجام شد و ۴ زن و ۱ مرد در سنین بین ۵۲ تا ۷۸ سال در آن جان باختند. این شهر در ۷۰ کیلومتری «اسلو» پایتخت نروژ قرار دارد.

در این میان ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند که یکی از آن‌ها افسر پلیسی از نروژ بود که در آن زمان در شیفت خود حضور نداشت، اما در این حمله ۳۵ دقیقه‌ای از ناحیه بازو مورد اصابت قرار گرفت.

پلیس نروژ با بیان آنکه «۵ نفر در جریان این حمله جان خود را بر اثر اصابت چاقو از دست دادند»، اعلام کرد که مهاجمان پس از حمله سلاح خود را دور انداخته‌اند.

البته پلیس نروژ جزئیات دقیقی از نوع سلاح سردی که مورد استفاده قرار گرفته است در اختیار قرار نداد، اما گفت: «برخی داخل خانه‌هایشان کشته شدند و برخی دیگر در ملا عام.»

هفته گذشته رسانه‌های خبری به نقل از پلیس نروژ اعلام کردند که به دنبال حملاتی در شهر کونگسبر نروژ شماری کشته و زخمی شدند و فرد مظنون نیز بازداشت شده است.

همچنین بنا بر اعلام پلیس نروژ یک مرد دانمارکی ۳۷ ساله به نام «اسپن اندرسن براتن» به اتهام انجام این حمله بازداشت شد و یک دادستان پلیس نیز اعلام کرد که این فرد به اقدامات خود اعتراف کرده است.

پس از آن پلیس نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظر می‌رسد این حادثه اقدامی تروریستی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار