احداث ۱۹.۱ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری

احداث ۱۹.۱ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری در دست اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحدهای گلخانه‌ای کشور در نیمه اول سال جاری قرار گرفت.

او با اشاره به محدودیت شدید منابع آبی در استان افزود: توسعه سطح زیر کشت گلخانه و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح توسعه گلخانه تا پارسال ۳۰ هکتار گلخانه در استان احداث شده بود که با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین ارائه تسهیلات، پارسال هفت هکتار گلخانه به مساحت گلخانه‌های استان افزوده شد.

او ادامه داد: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروی در اولویت برنامه‌های سازمان قراردارد و بیش از ۲۰ مورد مکان‌یابی و تامین زیرساخت برای احداث مجتمع‌های کشاورزی در استان فراهم شده است.
ابراهیمی افزود: هم‌اکنون زیرساخت‌های گاز رسانی به مجتمع قارچ جونقان فراهم شده است و زیر ساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای بلداجی در ۱۸ هکتار به مردم واگذار می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با فعال شدن هر هکتار گلخانه زمینه ایجاد ۱۵ فرصت شغلی فراهم می‌شود، گفت: احداث ۱۹.۱ هکتار گلخانه دیگر نیز در استان در دست اجراست که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیریکی دارند و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

او افزود: امسال موافقت اصولی توسعه کشت گلخانه برای ۲۰۰ هکتار جدید نیز صادر شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی نیز امسال در سطح ۴۷۰ هکتار از مساحت استان تحقق یافت در حالی‌که برنامه هدف امسال ۳۰۰ هکتار بود.

او اضافه کرد: هم‌اکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است که توسعه این کشت در دشت‌هایی که با مشکل آب مواجه هستند، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار