مقام حزب الله عراق: آنچه به عنوان انتخابات انجام شد، فریب مردم عراق بود

مسئول امنیتی گردانهای حزب الله عراق، انتخابات عراق را بزرگترین عملیات تقلب و فریب مردم این کشور خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردانهای حزب الله عراق در سخنانی از انتخابات عراق انتقاد کرده و آن را فریب مردم خواند.

ابوعلی العسکری در سخنانی گفت: بار دیگر من تأکید می کنم اقدام مسخره ای که چند روز پیش به عنوان انتخابات برگزار شد، بزرگتربن روند تقلب و فریب ملت عراق بود.

او در ادامه افزود: مقاومت موضع خود را در انتخابات با دفاع از حقوق ملت کریم عراق مشخص کرد.

ابوعلی العسمکری همچنین گفت: بایستی الکاظمی (نخست وزیر عراق) به خاطر کارهایش که آخرین آن، خیانت بزرگی است که با همدستی دشمنان برای تقلب در انتخابات انجام داد، محاکمه شود.

وی همچنین گفت که باید به سرعت کار کرد تا حقوق رأی دهندگان و نامزدهایشان اعاده شود.

گفتنی است اظهارات این مقام حزب الله عراق در حالی بیان می شود که مردم چندین شهر عراق نیز از جمله بغداد، بصره و موصل امروز در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات به میادین و خیابان‌های اصلی شهر رفته و اعلام کردند این نتایج تقلبی بوده و آن را نمی‌پذیرند.

منابع محلی عراق اعلام کردند تظاهرات مردمی در برخی از مناطق بصره علیه نتایج انتخابات به راه افتاده است.

خبرنگاران المیادین گزارش دادند مسیر بین‌ المللی الحسینیه به کرکوک و بابل به محمودیه در بغداد توسط معترضان به نتایج انتخابات بسته شده است. همچنین تظاهرات‌کنندگان در اعتراض به نتایج انتخابات میدان عدن در بغداد را مسدود کردند.

عشیره الفریجات نیز در اعتراض به نتایج انتخابات به جاده شمال بغداد آمده و اعلام کردند نتایج را نخواهند پذیرفت و این جاده را بستند که موجب ترافیک گسترده در این منطقه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
مثل اینکه خیلی از عراقیا با زرنگ بازی میخوان حزب الله عین نوکر بی جیره مواجب داعشیا رو براشون نابود کنه و حکومت رو برقرار کنه و تحویل اونا بده و کوچکترین حقی هم تو حکومت نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
تمام احزاب اصلی باید مهر پلمپ مخصوص خودشون رو داشته باشن و موقع باز کردن صندوقا خودشون شخصا پلمپاشونو بشکنن
آخرین اخبار