افزایش۲۱ درصدی صادرات کالا از گمرکات هرمزگان

از ابتدای امسال تاکنون صادرات کالا از گمرکات هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،ابوالفضل اکبرپور ، ناظر گمرکات هرمزگان  با اشاره به افزایش۲۱ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان گفت: در این مدت ۲۱ میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار صادر شده است.

 اکبرپور افزود: از این شمار ۱۶ میلیون تن کالا‌های صادراتی غیرنفتی به ارزش افزون بر پنج میلیارد و۸۶۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۴۷ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: کالا‌های صادراتی شامل سنگ آهن و کنسانتره‌های آن، پلیمر‌های اتیلن، کود‌های معدنی و شیمیایی بوده که به مقصد کشور‌های چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا بارگیری شده است.

ناظر گمرکات هرمزگان با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی کالا‌های وارداتی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون تن به ارزش ۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار وارد گمرکات استان شده است.

اکبرپورگفت: کالا‌های وارداتی بیشتر کالا‌های اساسی بوده که از کشور‌های چین، هند، امارات متحده عربی، ایتالیا و آلمان وارد شده است.

ناظر گمرکات هرمزگان درباره واردات برنج از طریق گمرکات استان نیز افزود: میزان برنج وارداتی به گمرکات استان در نیمه نخست حدود ۵۳۰ هزار تن بوده که روانه بازار شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.