چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های توسعه‌نیافته است

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری،این استان را جزو استان‌های توسعه‌نیافته دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران برگزار شد، تاکید کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی این استان مرتبط با بانک ملی، جمع‌بندی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

او، چهارمحال و بختیاری را جزو استان‌های توسعه‌نیافته دانست و افزود: منابع بانکی در این استان پایین است و علاوه بر قرار گرفتن استان بین خوزستان و اصفهان، اما هنوز با شاخص‌های توسعه‌یافتگی فاصله زیادی دارد.


بیشتر بخوانید


نصیری اضافه کرد: انتظار می‌رود بانک‌های عامل برای طرح‌های اقتصادی به‌خصوص پروژه‌های جهش تولید و اقتصادی مقاومتی در استان انعطاف بیشتری داشته باشند.

او، وحدت رویه بانک‌های عامل در پذیرفتن وثیقه‌های روستایی، ارزش‌گذاری واقعی سایر وثیقه‌ها و پذیرفتن محل اجرای طرح به‌عنوان وثیقه را امری ضروری برای توسعه سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: این اقدام می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری و باعث بازگشت روستاییان از شهر‌ها و رونق اقتصادی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بانک‌های عامل استان هر چه سریع‌تر وضعیت طرح‌های ورشکسته و تملیکی در این استان را تعیین تکلیف کنند.

نصیری، تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات کرونایی در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: بانک ملی ایران نسبت به راه‌اندازی شعبه در برخی شهرستان‌های بی‌بهره از این بانک در استان اقدام لازم را انجام دهد.

او تاکید کرد: مصوبات بانک مرکزی برای تسهیل در روند اجرا، سریع‌تر به بانک‌های عامل استان‌ها ابلاغ تا از بروز مشکلات در حوزه تولید جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
کدام استان توسعه یافته است؟ حتی استان تهران هم توسعه یافته نیست
آخرین اخبار