خطر در کمین جوانان جمعیت کشور /مصرف سیگار در میانگین سنی بالای پانزده سال ۱۳ برابر جهان است

طبق اعداد و ارقام منتشر شده در مرکز ملی آمار میانگین مصرف سیگار در کشور ۵.۲ درصد اعلام شد.

به گزارش حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امروزه دست جوانان برخلاف دهه‌های پیش که جوانان روزنامه به دست به دنبال کار بودند، حالا دستشان راه دیگری را انتخاب کرده و نخ‌های سیگار جایگزین آن کتاب‌ها شده اند. پاکت‌هایی که همچون کتاب‌ها رنگ و وارنگ هستند و عدد و رقم نمی شناسند. پاکت‌هایی که نمی‌دانند جوانان چندساله هستند، اما تا توان دارند به دنبال سوزاندن جوانی شان هستند.

طبق اعلام مرکز ملی آمار میانگین مصرف سیگار در کشور در وضعیت افرادی که هر روز مصرف می‌کنند به عدد ۵.۲ درصد رسیده است و افرادی که درحال حاضر سیگار می کشند، میانگین عددی ۵.۲ درصد را به خود اختصاص داده اند.

خطر در کمین جمعیت کشور /مصرف سیگار در میانگین بالای پانزده سال ۱۳ برابر جهان است

این آمار بیش از ۵ درصدی در حالی منتشر شده است که آمار جهانی حدود ۰.۴۴ درصد است؛ بنابراین آمار میانگین مصرف دخانیات در کشورمان حدودا ۱۳ برابر جهان است. خبری که اگر زودتر به فکرش نباشیم جوانان بالای ۱۵ سال بیشتری درگیر مصرف دخانیات می‌شوند و این موضوع خود شروع یک بحران و زنگ خطر است.


بیشتر بخوانید

نکاتی که باید در مورد سیگار و ترک آن بدانیم


انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار ، دخانیات ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
بیکاری داره بیداد میکنه به داد این جوان های بدبخت برسید فردای قیامت همه باید جواب گو باشید اگر واقعا اعتقادی دارید .حکومت علی این نیست
آخرین اخبار