دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی تلاش می‌کند کلاس‌ها حضوری برگزار شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت:در شهرستان‌های خراسان رضوی که وضعیت شیوع کرونا در آن کمتر است، برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا کلاس‌های عملی و نظری از نیمه آبان ماه به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی تشکری قوژدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در خصوص آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان ماه  گفت: ماهیت اکثر آموزش‌های دروس علمی کاربردی، عملی است؛ بنابراین بیش از ۶۰ درصد ساعات آموزشی و واحد‌های دروس در این دانشگاه‌ها به صورت عملی و در قالب دروس کارگاهی و کارورزی تعریف شده است.

او افزود: رویکرد کلی دانشگاه‌های علمی کاربردی این است که حداکثر توان مراکز آموزشگاه به کار گرفته شود تا آموزش‌های عملی و تئوری به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: غالب دانشجویان و کارکنان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان هر ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. به همین دلیل آمادگی خوبی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود دارد. خوشبختانه در دانشگاه‌های علمی کاربردی دانشجوی غیربومی و ساکن خوابگاه نداریم و تراکم جمعیت دانشجویی در این مجموعه‌ها کم است. تلاش خواهیم کرد کلاس‌های درس را به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری و حفظ سلامت دانشجویان برگزار کنیم. آموزشگاه‌های علمی و کاربردی با ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته همگان آموزش حضوری خود را آغاز خواهد کرد.

تشکری قوژدی در خصوص برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی در ارتقای سطح علمی کشور بیان کرد: در سال‌هایی که از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی می‌گذرد، برنامه‌های بسیاری در این راستا برنامه‌ریزی شده و آن را به کار گرفتیم. در این زمینه می‌توان به ارتقای سطح کاربردی کسب‌وکار‌ها و مشاغل اشاره کرد. در راستای نیل به این هدف مشاغل و کسب و کار‌های بسیاری را شناسایی کرده و برای ارتقای آن مشاغل رشته‌های دانشگاهی را طراحی و برگزار کردیم تا بتوانند مسائل و مشکلات مشاغل مختلف را شناسایی و آموزش دهند. این عمل مستمر و با توجه به نیاز‌های خراسان رضوی همچنان در حال انجام است.

او تصریح کرد: برای ارتقای مشاغل برنامه‌های درسی کوتاه مدت و مقطع‌دار ایجاد و مورد تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌رسد. دانشجویان در این رشته‌ها جذب و تحت آموزش قرار می‌گیرند تا در ارتقای سرانه آموزش کشور در زمینه رشد علم و فناوری موثر واقع شوند. این روال در قریب به ۳۰ سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته و در آینده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. با توجه به رسالتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر عهده دانشگاه‌ها قرار داده، تلاش خود را برای ارتقای سطح علم و فناوری کشور بیشتر خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تاکید کرد: دانشجویان در ۲ سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. لمس مجدد محیط‌های آموزشی تجربه ارزشمندی است که از دانشجویان می‌خواهم قدر آن را بدانند. دانشجویان بایستی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی در دانشگاه فعال بوده و به صورت داوطلبانه در غالب تشکل‌های دانشجویی فعالیت کنند. نیازمند بازگرداندن نشاط به محیط‌های آموزشی هستیم. طبیعتا اگر دانشگاه‌ها با طراوت و نشاط باشند، این طراوت به جامعه نیز سرایت پیدا خواهد کرد.

تشکری قوژدی اظهار کرد: طبیعتا اگر دانشگاه‌ها با طراوت و نشاط باشد، این طراوت به جامعه نیز سرایت پیدا خواهد کرد. به همین جهت لازم است نشاط به فضای دانشگاهی بازگردد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.