امضای قرارداد گازی بین ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزیر انرژی ترکیه از امضای قرارداد گاز طبیعی بین آنکارا و باکو خبر داد و روند تامین سوخت را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه از عقد قرارداد گازی میان این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

وی گفت: ترکیه قرارداد گاز طبیعی سه ساله و ۱۱ میلیارد متر مکعبی با جمهوری آذربایجان منعقد کرده است.

دونمز افزود: این قرارداد برای تحویل ۱۱ میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله باکو-تفلیس-ارزروم تا پایان سال ۲۰۲۴ بوده است و به منظور حل مشکل ترکیه در زمینه تامین انرژی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل زمستان، ادامه مذاکرات برای رفع احتمالی تقاضای گاز طبیعی در حال انجام و روند مذاکرات مثبت است.

وزیر انرژی ترکیه با اشاره به توافق با جمهوری آذربایجان گفت: مقامات کشور‌هایی که از آن‌ها گاز تهیه می‌کنیم اعلام کرده اند که گاز تحویل داده شده به ترکیه را افزایش می‌دهند.

پرویز شهبازوف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کرد که جمهوری آذربایجان قرارداد جدیدی با ترکیه برای تأمین گاز از میدان عظیم شاه دنیز اول خود امضا کرده است. جمهوری آذربایجان در ماه آوریل پس از پایان قرارداد، گازرسانی از شاه دنیز اول به ترکیه را متوقف کرده بود.

بحران کمبود سوخت در ترکیه، مقامات این کشور را مجبور کرده است که برای تامین انرژی مورد نیاز، خرید سوخت در بازار‌های جهانی را افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار