تاکید روسیه بر راهکار تشکیل دو دولت در مناقشه بین فلسطین و رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر راهکار تشکیل دو دولت در مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت مسکو خواستار تسهیل ثبات و امنیت در خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) تأکید کرد که راه حل دو دولتی برای مناقشه بین رژیم صهیونیستی و فلسطین جایگزینی ندارد. 

وزیر امور خارجه روسیه در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: مسکو مایل است با اسرائیل به منظور تسهیل ثبات و امنیت در خاورمیانه همکاری کند.

لاوروف اما مدعی شد: ما همیشه به این واقعیت توجه می‌کنیم که راه حل‌های جامع برای مشکلات منطقه لزوما باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد. این یک اصل است. 

وی گفت: طی دهه های اخیر ، مسکو و تل آویو تجربه قابل ملاحظه ای از همکاری همه جانبه در زمینه هایی مانند اقتصاد، علم و فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی را به دست آورده اند. ما تاکنون بیش از ۲۰ توافق نامه بین دولتی با هم داشته ایم.

پیشتر، نشریه تایمز اسرائیل از امضای تفاهمنامه ای میان رژیم صهیونیستی و روسیه در زمینه امنیت داخلی خبر داد و «امیر اوحانا» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در این باره اعلام کرد: این تفاهم در زمینه مبارزه با جرایم خشن، جرائم مالی، حمایت مالی از تروریست‌ها، قاچاق اسلحه و سایر زمینه‌هاست.

به ادعای این مقام صهیونیستی، این یک تفاهمنامه مهم است، زیرا به امنیت شهروندان دو طرف منجر خواهد شد و روابط میان اسرائیل و روسیه را تقویت خواهد کرد.

بنابر اعلام اوحانا این تفاهمنامه پس از سال‌ها تلاش امضا شده است و از «ولادیمیر کالاکولتسف» همتای روس خود، برای امضای این تفاهمنامه تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار