کنشگران فرهنگی از شبکه‌سازی امام حسن عسکری (ع) درس بگیرند

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: کنشگران فرهنگی با تأسی از امام حسن عسکری (ع) برای مقابله با گسست اجتماعی شبکه‌سازی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: درسی که امروز از زندگی آن امام می‌گیریم، شبکه‌سازی ایشان است.

او با اشاره به اینکه امروز گرفتار معضلی به نام گسست اجتماعی هستیم، افزود: در شرایط کنونی به ویژه با وجود این بحران و معضل کرونا، روابط و پیوند بین افراد و اقشار جامعه گسسته شده است. بر این اساس نیازی که امروز داریم بازآفرینی، تجدید و ترمیم شبکه اجتماعی و روابط اجتماعی و توسعه آن است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: ما باید بستری به وجود بیاوریم برای اینکه قدرت نرمی را که در فرهنگمان وجود دارد وارد میدان کنیم، و آن بستر همین شبکه اجتماعی یا روابط اجتماعی است.

قادری عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود اینکه عمر شریف ۲۸ ساله ایشان در حصر گذشت، در یک پادگان محبوس بودند و تنها امامی هستند که نتوانستند به حج مشرف شوند، با این همه خفقان، اهتمام ویژه‌ای به ایجاد شبکه مؤمنین و شیعیان داشتند.

او گفت: ایشان با ایجاد، تثبیت و گسترش دادن شبکه‌ شیعیان که از اهل بیت قبل به ایشان رسیده بود، به درجه‌ای از موفقیت رسیدند که حکومت نتوانست یک امام ۲۸ ساله را تحمل کند و ایشان را به شهادت رساند.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: امروز کنشگران فرهنگی جامعه اعم از مساجد و هیات‌های مذهبی با پیروی از امام حسن عسکری (ع)، باید با ایجاد روابط متنوع و شبکه‌سازی، با گسست اجتماعی که در دستور کار دشمن قرار گرفته است، مقابله کنند.

 قادری بیان کرد: در صورت رشد شبکه‌های مؤمنین و افرادی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، همین افراد در بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مانند لشکری از سربازان و انصار ولایت نقش‌آفرینی می‌کنند، چنانکه نمونه بارز شبکه‌های فعال و منسجم را در جهاد مقابله با کرونا شاهد بودیم و زمانی که رهبر انقلاب امر دادند این شبکه‌ها در سراسر کشور برای برطرف کردن آسیب اهتمام کردند. آنان خود را یاور ولایت می‌دانستند و به امر ولایت برای خدمت به مردم قیام کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.