مهاجم هندی از رکورد «پله» عبور کرد / یک گل تا رسیدن به مسی

کاپیتان تیم ملی فوتبال هند با گلزنی برابر مالدیو از رکورد گل‌های ملی اسطوره فوتبال برزیل عبور کرد.

‏به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سونیل چتری مهاجم ۳۷ ساله تیم ملی هند با گلزنی برابر مالدیو تعداد گل‌های خود را به عدد ۷۹ رساند و به این ترتیب از رکورد ۷۷ گل ملی پله، اسطوره فوتبال برزیل،عبور کرد.

چتری در جدول گلزنان ملی که همچنان فعال هستند به رتبه سوم رسیده است و لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را جلوتر از خود می‌بیند. این ستاره هندی با رکورد  مسی ،کاپیتان تیم ملی آرژانتین ،فقط یک گل فاصله دارد.

کاپیتان تیم ملی هند در آخرین بازی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال قهرمانی جنوب آسیا (SAFF ۲۰۲۱ ) در پیروزی ۳ بر یک تیمش مقابل مالدیو ۲ بار گلزنی کرد و به این ترتیب نه تنها از رکورد پله گذشت بلکه حالا ششمین گلزن ملی جهان فوتبال است. چتری در ۱۲۴ بازی ۷۹ گل برای هند به ثمر رسانده است.

چتری به همراه گادفری چیتالو مهاجم زامبیا که در ۱۱۱ بازی ۷۹ گل برای کشورش به ثمر رسانده است به طور مشترک در رتبه ششم برترین گلزنان ملی جهان قرار دارد.در این فهرست کریستیانو رونالدو با ۱۱۵ گل زده در ۱۸۲ بازی در صدر جدول قرار دارد، نفر دوم در این فهرست علی دایی از ایران است که ۱۰۹ گل به ثمر رسانده مختار داهاری از مالزی و فرانس پوشکاش از مجارستان به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم هستند.

پیش از بازی با مالدیو چتری با پله مساوی بود، اما دو گل ارزشمند باعث شد او در جدول گلزنان صعود کند و هند نیز به فینال تورنمنت SAFF راه یابد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۱۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
فراموش نکنید که رونالدو اکثرگل هایی که زده به تیم های بزرگ برگ بوده
آخرین اخبار