معرفی سی و چهارمین شهردار سقز

مراسم تکریم و معارفه سی و چهارمین شهردار سقز (ارسطو گویلی) امروز با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در پردیس سینمایی مهر سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های کردستان امروز در مراسم تودیع شهردار سقز اظهار داشت: مدیریت شهری با مطالعه جامع و کامل از راهکار‌های نوین مدیریتی بهره ببرد و با استفاده از توان نیروی انسانی کارآمد در تلاش برای رفع مشکلات و خدمات رسانی بهتر به شهروندان باشد.

جمشید اسدی اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین فعالیت و کار موجود برای برونرفت از مشکلات و توسعه اقتصادی، را جذب سرمایه‌گذار برشمرد و گفت: مهمترین کاربرد عملی مدیریت شهری سرمایه گذاری است بنابراین باید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران در راستای توسعه اقتصادی شهر نهایت استفاده را بکنیم.

او از شهردار جدید خواست تا علاوه بر تلاش مضاعف در راستایی کاهش بدهی‌های زیاد شهرداری سقز، در ایجاد دولت الکترونیک در امور اداری شهرداری تلاش کند و ساماندهی نیرو‌های شهرادری، بازآفرینی شهری، پروژه‌های عمرانی و خدمات رسانی به شهروندان را مورد توجه قرار دهد.

اسدی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری سقز اختصاص یافته است، افزود: علاوه بر بودجه‌های موجود برای ارتقا و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری اعتبارات خوبی را اختصاص داده ایم.

شهردار سقز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهرداری و شهردار بیش از ۳۰۰ وظیفه دارد، گفت: اعتبار اختصاص یافته به ازای هر شهروند باتوجه به بودجه تعیین شده شهرداری در سقز هفت میلیون و ۳۸۰ هزار ریال است که نسبت به شهر‌های مختلف کردستان و استان‌های دیگر بسیار کمتر است.

ارسطو گویلی با بیان اینکه رقابت میان شهر‌ها بیشتر از قبل قوت گرفته است، افزود: شهر‌ها یک حوزه عملکرد محدودی دارند و خود نهاد شهرداری برای خود توسعه و رونق ایجاد می‌کند بنابراین باید از مزیت‌های این امر استفاده کنیم تا توسعه و رونق اقتصادی شهر سقز را به وجود آوریم.

او  به مشکلات پیش روی شهرداری سقز اشاره کرد و گفت: شهرداری سقز با بدهی‌های کلان مورد چالش جدی قرار گرفته است که علاوه بر رایزنی با بانک شهر و تامین اجتماعی برای تهاتر و پرادخت بدهی ها، از حوزه‌های مختلف شهرداری و پتانسیل‌های موجود به نحوه احسن استفاده می‌کنیم.

گویلی شهروندان سقز را جزء مشارکت پذیرترین شهروندان کشور برشمرد و گفت: بازاریان و اصناف سقز در بازسازی بازار در سال‌های گذشته مشارکت مثال زدنی داشتند و ما هم بعنوان مدیریت شهری در تلاش برای اعتماد مجدد بازاریان هستم تا از این طریق بتوانیم آحاد جامعه را برای مشارکت در مدیریت شهری تشویق کنیم.

شهردار سقز از کارکنان شهرداری و اعضای شورای سقز خواست تا او را در راستای توسعه شهری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان کمک و یاری کنند.

او تاکید کرد: شفاف سازی، جذب سرمایه گذار، ایجاد پروژه‌های عمرانی، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، فرودگاه، استفاده از منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه سقز، توزیع عادلانه خدمات شهری بخصوص در مناطق حاشیه‌ای شهر، شایسته سالاری بر منایی تخصص و سلامت و تعامل با دستگاه‌های خدمات رسان را اولویت کاری خود در شهرداری سقز اعلام کرد.

در مراسم تودیع شهردار سقز، مدیرکل دفتر امور شهری و روستا‌های کردستان، نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرمانده‌هان انتظامی و نظامی و جمعی از مسوولان شهری حضور داشتند و در پایان مراسم حکم شهردار سقز توسط کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقز به ارسطو گویلی تحویل داده شد.

همچنین در بخشی از این مراسم، از زحمات رشید میرحسامی شهردار قبلی و ایرج گیلاسی سرپرست شهرداری سقز تقدیر شد.

اجرای مولودی خوانی توسط هنرمندان سقزی و آواز‌های سعدالله نصیری بخشی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

برچسب ها: معارفه شهردار ، سقز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.