پلمب ۱۷ واحد تولید مصالح غیراستاندارد/ اجرای حکم برای ۱۳ واحد صنفی گرانفروش

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از اجرای حکم برای ۱۳ واحد صنفی و پلمب ۱۷ واحد تولید مصالح غیراستاندارد در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: گرانفروشی بخصوص در حوزه کالا‌های اساسی خط قرمز تعزیرات حکومتی است و پرونده‌های گرانفروشی نیز با جدیت رسیدگی و با گرانفروشان بطور قاطع برخورد خواهد شد.

او با اشاره به تداوم گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی با همراهی سازمان صمت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، افزود: با وجود اینکه در قانون وظیفه نظارتی به تعزیرات حکومتی محول نشده ولیکن سازمان تعزیرات حکومتی به منظور تامین امنیت اقتصادی شهروندان اقدام به فعال کردن گشت‌های نظارتی با تمرکز بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی کرده است و امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌های متولی شاهد آرامش در بازار و کاهش تخلفات باشیم.

او با بیان اینکه اکثر کسبه به قانون تمکین کرده اند و در شرایط فعلی اقتصادی به سود حداقلی قانع هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون برای ۱۳ واحد صنفی گرانفروش در شیراز حکم نصب پارچه تخلف اعمال شده که در صورت اصرار بر تخلف، مجازات‌های سنگین تری در انتظار این متخلفان خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به پلمب ۱۷ واحد تولید مصالح غیراستاندارد در طی این مدت، اضافه کرد: در حوزه استاندارد نیز پرونده‌های متعددی از تخلفات این بخش در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده و با توجه به حساسیت این حوزه و تبعاتی که استفاده از کالا‌های غیراستاندارد در پی دارد، مقرر شده این قبیل پرونده ه‌ها بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی و مجازات اشد برای متخلفان اعمال شود.

سالاری از نظارت مردمی به عنوان مهم‌ترین مولفه نظارتی یاد کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلفات صنفی مراتب را به سازمان صمت، و تخلفات استاندارد را نیز به اداره کل استاندارد استان گزارش تا ضمن پیگیری موضوع، برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شده و اعمال قانون شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار