نقش پر رنگ آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع جرایم

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در جامعه پیچیده امروز نیاز به آموزش بیش از پیش احساس می‌شود و نقش پر رنگ آموزش شهروندان در پیشگیری از وقوع جرایم غیر قابل انکار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ  مرتضی جوکار جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جمع کارشناسان برتر آموزش همگانی پلیس استان   با اشاره به اهمیت آموزش همگانی توسط پلیس در بین اقشار مختلف اجتماعی اظهار داشت: آموزش همگانی به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح جامعه، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در دهه گذشته با اتخاذ رویکرد جامعه محوری و همچنین رویکرد پیشگیرانه از آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی گام‌های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته و نتایج مطلوبی را به دست آورده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: آموزش همگانی در ایجاد آگاهی و افزایش بینش افراد جامعه و در نتیجه کاهش تنش‌های خانوادگی، آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه آموزش شهروندان توسط پلیس در زمینه‌های خانوادگی، اجتماعی و فضای مجازی، توانسته گام موثری در پیشگیری از بروز جرم داشته باشد گفت: آموزش همگانی حس اعتماد و پیوستگی بین مردم و نیروی انتظامی را تقویت کرده است و این امر به تبع در بالا رفتن نگرش مثبت مردم نسبت به پلیس و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس تأثیر بسزایی خواهد داشت.

سرهنگ جوکار خاطر نشان کرد: خوشبختانه کارشناسان آموزش همگانی پلیس استان با برگزاری جلسات آموزشی و بیان آسیب‌های اجتماعی و هشدار‌های انتظامی در سطح مدارس، کانون ها، مساجد، صدا و سیما و ادارات دولتی و غیر دولتی توانسته اند بر ارتقاء سلامت و شناخت آسیب‌های اجتماعی و توسعه بهداشت روانی و اجتماعی افراد جامعه موثر باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار