مدیرکل بنیاد مسکن استان:

تنها ۳۰ درصد از خانه‌های روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شده اند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از افزون بر ۲۵۸ هزار واحد مسکن روستایی استان تنها ۳۰ درصد آن‌ها مقاوم سازی شده‌اند.

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: حدود ۹۵ هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان با اتمام عقد قرارداد، عملیات مقاوم سازی خود را آغاز کرده‌اند و از این تعداد ۹۲ درصد عملیات مقاوم سازی را به اتمام رسانده‌اند.

بدلی اظهار کرد: مجموعا ۱۰۴ هزار متقاضی مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و برنامه ریزی برای این واحد‌ها درحال انجام است.

وی ادامه داد: مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی از جمله برنامه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان آذربایجان غربی است که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: برنامه ریزی شده سالانه ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در این استان با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود.

بدلی افزود: در سطح آذربایجان‌غربی ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ آبادی وجود دارد که تنها ۳۰ درصد آن‌ها مقاوم سازی شده‌اند.

وی بیان کرد: سقف وام بهسازی مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیات دولت به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کارمزد این وام پنج درصد و بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله است، افزود: توزیع بانکی و استانی این وام با همکاری بانک مرکزی تنظیم و ارسال شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.