ربات دوپایی که می‌تواند اسکیت سواری کند + فیلم

محققان موفق به ساخت ربات دو پایی شده اند که با استفاده از پیش‌ران توانایی پرواز کردن و اسکیت سواری را هم دارد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از news۱۸، محققان در موسسه فناوری کالیفرنیا موفق به ساخت ربات دوپایی شده اند که علاوه بر راه رفتن می‌تواند پرواز کند. اگرچه این ربات شباهتی به شخصیت ابرقهرمانی «مرد آهنی» ندارد، اما چابکی آن یادآور این شخصیت از کتاب‌های مصور است. از این ربات در آینده می‌توان در صنایع نظامی و همینطور نجات کارگران استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


این ربات که لئوناردو نام دارد (اختصاری از کلمات LEgs ONboARD drOne) وسیله‌ای است که هم توانایی راه رفتن دارد و هم می‌تواند پرواز کند و از راه دور کنترل شود. به گفته طراحان این ربات می‌تواند بپرد و اسکیت سواری نیز انجام دهد. لئوناردو برای آنکه بتواند تعادل خود را حفظ کند از پا‌های مفصل دار و همینطور بازوان مجهز به پیش‌ران برخوردار است.

ربات دوپایی که می‌تواند اسکیت سواری کند +فیلم

این توانایی منحصر به فرد ربات به او اجازه می‌دهد به مکان‌هایی دسترسی پیدا کند که برای انسان‌ها غیرقابل دسترس است. در حال حاضر نیز ربات‌های دوپای گوناگونی ساخته شده اند که توانایی جابه جایی در سطوح ناهموار زمین را دارند. اما لئوناردو به وسیله‌ای پیش‌ران مجهز است و به آن این اجازه را می‌دهد که پرواز کند. ربانی که موسسه فناوری کالیفرنیا ساخته می‌تواند با حفظ تعادل خود در شرایط مختلف آسیب‌های احتمالی را به حداقل برساند. با این روش این ربات می‌تواند با پرواز از سطوح ناهموار دوباره به زمینی بازگردد که حرکت روی آن راحت است.

البته در حال حاضر این ربات بسیار کوچک است و تنها ۷۵ سانتی متر ارتفاع دارد. تیم سازنده این ربات قصد دارد با ساخت پا‌های محکم‌تر و قدرتمندتر کردن پیش‌ران‌ها این ربات را پیشرفته‌تر کند.

این ربات می‌تواند در زندگی روزمره و مسائل نظامی بسیار کاربردی باشد، اما شاید در آینده صنایع هوافضا نیز به این تکنولوژی علاقه‌مند شوند. چراکه فرستادن چنین نوع رباتی به مریخ یا هرجای دیگر می‌تواند بسیار مفید باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.