رشد شاخص مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر شاخص مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان به ۴۱ درصد رسیده است که نزدیک به شاخص مقاوم سازی ۴۳ درصد کشوری است.

 منبتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه کشورمان ششمین کشور بلا خیز از نظر نرخ رخداد‌های سوانح طبیعی است گفت: طبق آمار موجود، سه درصد از مجموع شهر‌های ایران در نواحی کم خطر قرار دارند.

وی افزود: از ۴۳ مورد حوادث غیر مترقبه ممکن در کل جهان حدوداً ۳۲ مورد آن در کشورمان ایران تجربه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سال‌های فعالیت خود نقش اصلی و محوری در بازسازی خسارات وارده به ابنیه روستایی داشته است، همچنین در حوزه مسکن شهری، ساخت تعداد ۱۳ هزار ۱۲۰ واحد و در بخش مسکن روستایی و ۱۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد مقاوم سازی شده در برابر زلزله انجام داده است.

سید خلیل منبتی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان سابقه و تجربات ارشمندی در امر بازسازی دارد که از جمله آن می‌توان به سیل سال ۷۱ منطقه سیستان، طوفان گونو در سال ۸۶، زلزله بم، سیل و زلزله ۹۲ و سیل دی ماه ۹۸ و در ماه‌های گذشته نیز به چرخند حاره‌ای شاهین اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار